پیشنهاد ایجاد سوئیفت منطقه‌ای

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۳۹۷/۰۸/۲۹
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با طرح پیشنهاد لزوم ایجاد سوئیفت منطقه‌ای، از ارایه پیشنهادات نظام بانکی، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در زمینه مقابله با تحریم‌ها در نشست امروز خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از ایبنا، محمدرضا پورابراهیمی در خبر ۲۱ سیما گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، ضرورت افزایش توان نظام بانکی جهت فعالیت ها در درون کشور و هم مواجه با تحریم ها اجتناب ناپذیر است.

پورابراهیمی افزود: امروز نشست مشترکی به منظور تعامل نظام بانکی برای افزایش توانمندی های آنها در بخش های مختلف برگزار می شود. وی ادامه داد: یکی از موضوعات داخلی نظام بانکی بحث ناترازی های موجود است که نیازمند هماهنگی مجلس و دولت در این بخش است.

وی اضافه کرد: همچنین در نشست امروز راهکارهای ضدتحریمی بحث می شود. در مجلس کمیته ضدتحریم تشکیل شده و مرکز پژوهش ها نیز کار خود را در این زمینه آغاز کرده است. در جلسه امروز برنامه پیشنهادی بانک ها، بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی مطرح می شود. آنچه که قابل بیان است به مردم اعلام می کنیم و بخشی از اقدامات هم محرمانه است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به کشورهایی که با ما همراهی بانکی دارند، ادامه داد: پیشنهاد ما این است که سوئیفت منطقه ای را طراحی کنیم و بانک ها هم در جلسه امروز آخرین اقدامات خود را در زمینه سوئیفت بیان می کنند.

پورابراهیمی­ با بیان اینکه اقدامات خوبی در طول ماه های اخیر در زمینه پیمان های پولی دو جانبه انجام شده است، افزود: استفاده از ارز دیجیتال را هم مبنا قرار دادیم و بانک مرکزی در جلسه فردا اقدامات خود را در این باره شرح خواهد داد.

وی اضافه کرد: بسته جامعی هم در افزایش توانمندی در داخل نظام بانکی در کشور خواهیم داشت و هم بسته جامعی برای مقابله با تحریم ها. پورابراهیمی گفت: آمریکایی ها نتوانستند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند و اقدامات آنها در این باره شکست خورد.

وی با اشاره به اینکه معاملات بورسی نفت با ظرفیت یک میلیون بشکه انجام شده است، اضافه کرد: فعالان اقتصادی کشورهای طرف ما نشست هایی را با سفرای خود در خصوص بازار سرمایه و بورس انرژی داشتند و درخواست کدهای معاملاتی کردند و حضور آنها در این بخش می تواند مسیر حرکت ما را به سمت بخش خصوصی ببرد و این ظرفیت در آینده کمک های خوبی خواهد کرد تا محدودیت های ناشی از تحریم را کنار بگذاریم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بسته ای از مشوق ها و کاهش نرخ مالیات را برای شرکت های بورسی در نظر گرفتیم و اقدامات ما در جهت ساده سازی فرآیند پذیرش است که اگر عملیاتی شود بخش گسترده ای از این شرکت ها بر روی تابلوی بورس و فرابورس قرار خواهند گرفت.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000