شرایط زندگی شهروندان پردیس را متحول خواهیم کرد

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۹/۰۳
افزایش تسهیلات تنها با هدف کمک به متقاضیان و اجرای پروژه ها انجام خواهد شد و تنها حسن آن این است که نقدینگی مناسبی را در اختیار سیستم قرار داده و به رفع کمبودها کمک خواهد کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در جلسه ملاقات با نمایندگان متقاضیان مسکن مهر شهر جدید پردیس در خصوص مباحث مربوط به عملیات محوطه‌سازی در سایت‌های اسکان داده شده بیان کرد: رفع مشکلات و کمبودهای موجود در این نواحی نیازمند برنامه ریزی دقیق بوده که برنامه تهیه شده را در روزهای آینده برای تکمیل عملیات خدمات‌رسانی داخل فاز و مشکلات آماده سازی و محوطه سازی به متقاضیان اعلام خواهیم کرد.

طاهرخانی ادامه داد: در زمان احداث مساکن مهر هرچند ساخت بسیاری از خدمات مانند مدرسه، کلانتری و ... بر عهده دستگاه های متولی بود ولی وزارت راه و شهرسازی در نهایت با هدف ارتقای کیفیت زندگی در این نواحی نتوانست به موضوع بی تفاوت باشد و در این مدت منابع بسیاری در این راستا هزینه کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: خوشبختانه امروز باید بگوییم که بسیاری از مشکلات رفع شده و تعداد قابل توجهی از پروژه ها در جهت بهبود شرایط سکونتی شهروندان در حال مناقصه عمومی هستند به گونه‌ای که قول می دهیم شرایط را در این منطقه تا حد چشمگیری متحول خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین با تأکید بر اینکه بحث افزایش تسهیلات برای واحدهای باقیمانده هیچ ارتباطی به افزایش قیمت ها ندارد گفت: افزایش تسهیلات تنها با هدف کمک به متقاضیان و اجرای پروژه ها انجام خواهد شد و تنها حسن آن این است که نقدینگی مناسبی را در اختیار سیستم قرار داده و به رفع کمبودها کمک خواهد کرد.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه ما در پروژه های عمرانی شهر جدید پردیس با یک پروژه کلان شهرسازی مواجه هستیم گفت: به طور مثال ما در ساخت سایت مسکن مهر این شهر ناگزیر به ساخت تونلی در سطح تونل رسالت تهران شدیم، در حقیقت پروژه های پردیس همه در مقیاس بزرگ بوده و هزینه اجرای آن ها به شدت بالاست و تنها دلیل کندی پیشرفت پروژه ها همین است.

وی با تأکید بر اینکه تحت هیچ عنوان قصد وارد کردن مسائل پردیس به مباحث سیاسی را نداریم گفت: ما باید در رفع مشکلات دست به دست هم داده و با همکاری یکدیگر بر آن ها فائق آییم، سیاسی کردن مسائل تنها به روند انجام امور ضربه می زند و جلوی پیشرفت آن ها را می گیرد.

طاهرخانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شرکت عمران شهرهای جدید در مصرف اعتبارات خود برای حل مشکلات پروژه های مسکن مهر هیچ محدودیتی ندارد گفت: ما تمامی منابع داخلی خود را در این راه قرار داده و از هیچ اقدامی در جهت آسایش شهروندان این مناطق دریغ نخواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکل عدم تخصیص منابع مالی برای تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی مسکن مهر از همان ابتدای طرح بیان کرد: با وجود تمامی این مشکلات در حال حاضر اتفاقات بسیار خوبی در فازهای مسکن مهر به ویژه فاز ۱۱ افتاده است که احداث راه دسترسی، توسعه سیستم فاضلاب، مخازن آب، خط انتقال آب و ... از جمله آن ها به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه قصد داریم از محل بازپرداخت اقساط مسکن مهر تسهیلات گرفته و بخشی از امور باقیمانده را پیش بگیریم گفت: تا کنون پیگیری های بسیاری در جهت اخذ اسناد خزانه و منابع در جهت جبران کمبودهای موجود انجام داده ایم که پیشنهاد گرفتن وام از محل بازپرداخت اقساط مسکن مهر نیز نمونه دیگری از این اقدامات است.

وی با تأکید بر ضرورت بررسی و رعایت تمام مسائل فنی پروژه ها در زمان ساخت بیان کرد: قطعا بدون در نظر گرفتن این موارد زمان و هزینه بسیاری را از دست خواهیم داد، در حال حاضر امور باقیمانده برای واحدهایی که آماده تحویل بوده در حوزه محوطه سازی باید هرچه سریعتر انجام شود.

ارسال نامه به وزارت صنعت در جهت تسهیل در روند تأمین تجهیزات ساختمانی

این مقام مسوول در خصوص افزایش قابل توجه هزینه تجهیزات ساختمانی مانند آسانسور و پکیج نیز بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی در این راستا طی نامه ای به وزیر صنعت درخواست کرده تا در صورت امکان تعدادی از تجهیزات مذکور را بتوانیم به طور مستقیم و بدون تعرفه وارد کرده و در جهت رفع مشکلات گام برداریم.

طاهرخانی همچنین خاطرنشان کرد: متأسفانه در بحث فروش عرصه دارای مشکلاتی بودیم که دسترسی ما به هزینه‌های واریزی در این بخش را با گرفتاری های متعددی روبه رو می کرد چراکه به حساب عمومی خزانه واریز می شد در این راستا تقاضا کردیم با اصلاح این ماده در لایحه بودجه ۹۷ امکان واریز هزینه ها با هدف مصرف در همان سایت (مسکن مهری که عرصه در آن قرار دارد) به حساب شرکت واریز شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص ادامه داد: از آنجایی که مصرف اعتبارات دولتی چارچوب خاص خود را دارد و مسکن مهر به دلایلی از این چارچوب خارج است، ما برای جبران کمبودها و صرف هزینه های دولتی در این مسیر دچار مشکلاتی بوده و نیاز به اصلاح لایحه داریم که پیگیر این مورد نیز هستیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: با وجود آنکه ۴ میلیون تن قیر رایگان به وزارت راه و شهرسازی اختصاص پیدا کرد ولی در قانون برای صرف در سایت های مسکن مهر در نظر گرفته نشده بود که بندی را به آن اضافه کردیم، از آنجایی که ۳۰ درصد قراردادهای ما مربوط به تأمین قیر و آسفالت است قطعا با تحقق این امر و اجرا شدن آن تحول بزرگی در این حوزه انجام خواهد گرفت.

مردم باید تحول در بحث آماده سازی و جبران خدمات را ببینند

وی همچنین در جلسه ای دیگر با پیمانکاران نیز ضمن تأکید اجرای هرچه سریعتر عملیات آماده سازی و توجه به کیفیت امور و مسائل فنی در طول اجرای طرح ها بیان کرد: پیمانکاران باید مشکلات متقاضیان را رفع و نسبت به آن ها پاسخگو باشند، شکاف موجود بین ما و متقاضیان باید هرچه سریعتر برطرف شود.

وی در پایان با تأکید بر ساماندهی ورودی فاز ۸ در کوتاه ترین زمان ممکن بیان کرد: مردم باید تحول در بحث آماده سازی و جبران خدمات را ببینند، در این مسیر اجازه توقف به هیچ پروژه ای را نداده و تا آخرین لحظه کارگاه ها را فعال نگه دارید.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000