مزایای چندگانه اتصال کارت بانک مسکن به سامانه سوخت‌گیری

امکان تبدیل مسکن‌کارت به کارت سوخت فراهم شد

رییس اداره کل بازاریابی بانک مسکن اعلام کرد: با برقراری اتصال مسکن‌کارت به سامانه شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های پتروشیمی امکان تبدیل مسکن‌کارت به کارت سوخت برای مشتریان این بانک فراهم شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

علی کشاورز در گفت‌ و گو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با اشاره به تلاش‌های دولت در راستای توسعه خدمات الکترونیک و حذف سفرهای زائد شهروندان، گفت: یکی از گام‌هایی که برای تحقق دولت الکترونیک توسط دولت پیموده شده، امکان اتصال کارت‌های عابربانک معتبر شبکه بانکی به سیستم سوخت‌رسانی فراهم شده است.
وی خاطرنشان کرد: این اقدام علاوه بر اینکه هزینه‌هایی از قبیل صدور و نگهداری کارت‌های متعدد را کم می‌کند، تجربه موفقی است که در بسیاری از کشورها پیاده شده است، به نحوی که یک کارت واحد قابلیت ارایه انواع خدمات شهروندی را دارد و نیازی به حمل کارت‌های متعدد برای انواع خدمات نیست.
کشاورز با اعلام اینکه اتصال میان مسکن‌کارت با سامانه توزیع سوخت برقرار شده است، یادآور شد: در حال حاضر تمام مشتریان بانک مسکن که کارت معتبر بانک مسکن بابت انواع حساب‌های مفتوح دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه دولت الکترونیک مسکن‌کارت خود را به سیستم کارت سوخت لینک و از آن به عنوان کیف پول الکترونیک کارت سوخت استفاده کنند.
وی درباره شیوه برقراری این اتصال توضیح داد: در حال حاضر اطلاعات جامع مشتریان شبکه بانکی نزد بانک مرکزی وجود دارد و مشخص است که هر شهروند چه حساب‌هایی نزد چه بانک‌هایی دارد. به این ترتیب امکان انتخاب میان کارت‌های بانکی موجود برای استفاده به عنوان کارت سوخت برای شهروندان وجود دارد.
رییس اداره کل بازاریابی بانک مسکن با تاکید بر اینکه مسکن‌کارت مزایای رقابتی متعددی نسبت به کارت بسیاری از بانک‌های دیگر دارد، به تمام مشتریان بانک مسکن و حتی دیگر مالکان خودرو توصیه کرد که این کارت را برای اتصال به سامانه کارت سوخت انتخاب کنند.
کشاورز درباره مزایای رقابتی این موضوع توضیح داد: با توجه به ماهیت دولتی بانک مسکن، انتظار می‌رود اتصال میان کارت‌های این بانک با سامانه کارت سوخت پس انجام مراحل ثبت نام با سرعت بیشتر و به شکل مستقیم برقرار شود. البته این موضوع با توجه به نامشخص بودن زمان عملیاتی شدن برنامه دولت برای الزام سوخت‌گیری با استفاده از کارت سوخت، زمان‌بر است و احتمالا پس از اتمام فرایند ثبت‌نام‌ها بین یک تا دو ماه آینده کارت‌های بانکی منتخب شهروندان به عنوان کارت سوخت قابل بهره‌برداری خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه برخی از انواع سپرده‌های بانک مسکن نظیر سپرده ممتاز، بازدهی بیشتری در مقایسه با سپرده‌گذاری در سایر بانک‌ها دارند، گفت: مشتریان بانک مسکن و یا کسانی که از هم‌اکنون تصمیم به افتتاح حساب در این بانک می‌گیرند، می‌توانند با اتصال کارت حساب خود به سامانه کارت سوخت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، علاوه بر اینکه از سود بانکی برخوردار می‌شوند، امکان سوخت‌گیری و پرداخت وجوه آن را نیز داشته باشند. در عین حال ممکن است یک مشتری چند مسکن‌کارت بابت انواع حساب‌های خود داشته باشد که می‌تواند کارتی را که تراکنش‌های بیشتری با آن انجام می‌دهد، برای این منظور در سامانه دولت الکترونیک ثبت کند.
به گفته کشاورز، مسکن‌کارت تنها کارت بانکی موجود در شبکه بانکی است که با آن می‌توان اقساط بانک مسکن را به سادگی پرداخت کرد و این مزیت دیگری است کارت‌های بانک مسکن در مقایسه با سایر کارت‌های شبکه شتاب دارد. همچنین با استفاده از انواع مسکن‌کارت می‌توان به حساب‌های مسکن جوانان نیز انتقال وجه انجام داد.
وی با بیان اینکه حتی مشتریان جدید بانک مسکن که از چند روز گذشته به بعد در این بانک نسبت به افتتاح یکی از حساب‌های مورد نظر خود اقدام کنند نیز می‌توانند مسکن‌کارت را به عنوان کارت سوخت به سامانه دولت معرفی کنند، افزود: در مورد این مشتریان پاسخ تاییدیه‌ها یک ماه بعد واصل خواهد شد که این موضوع به دلیل طی فرایند تایید اطلاعات در بانک مرکزی است.
رییس اداره کل بازاریابی بانک مسکن با بیان اینکه شعار امسال این بانک ارتقای بهره‌وری است و برنامه‌های گوناگونی در این حوزه تدوین شده است، تاکید کرد: امکان برقراری اتصال مسکن‌کارت به سامانه کارت سوخت یک گام عملیاتی در راستای تحقق این شعار خواهد بود؛ کمااینکه به کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت دریافت خدمات، حذف سفرهای زائد شهروندان و ارتقای کارایی مسکن‌کارت منجر می‌شود.
کشاورز درباره شیوه ثبت‌نام دارندگان مسکن‌کارت در سامانه دولت الکترونیک به منظور افزایش قابلیت این کارت‌های بانکی به عنوان کارت سوخت، توضیح داد: برای این منظور باید به درگاه ملی خدمات دولت همراه به نشانی mob.gov.ir مراجعه کرده ودر قسمت «پروفایل من» اطلاعات فردی خود را ثبت کنند. در گام بعدی تمام کارت‌های عابربانک فعال مشتری نمایش داده می‌شود و او باید از میان آنها کارت موردنظر خود را انتخاب کند. در این بخش به همه شهروندان توصیه می‌کنم با توجه به مزایای رقابتی مسکن‌کارت و ظرفیت بالای این بانک بزرگ در پاسخگویی به نیاز مشتریان، این کارت را انتخاب کنند.
وی با بیان اینکه در زمان ثبت‌نام اطلاعات خودرو نیز از متقاضیان دریافت می‌شود، تاکید کرد: لازم است علاوه بر کارت ملی و کارت بانکی، در زمان مراجعه به سامانه اینترنتی دولت الکترونیک، کارت خودرو نیز همراه متقاضیان باشد؛ چراکه کد «VIN» خودرو نیز باید در این سامانه ثبت شود. در نهایت پس از اتمام فرایند ثبت نام ظرف چند دقیقه یک کد از طرف سامانه به عنوان تاییدیه برای متقاضی ارسال می‌شود و وی بدون نیاز به مراجعه حضوری موفق به ارتقای کارکرد مسکن‌کارت و تبدیل آن به کارت سوخت شده است.
کشاورز با بیان اینکه سامانه دولت الکترونیک دو نسخه قابل نصب روی سیستم عامل‌های اندروید و IOS دارد، گفت: در صورتی که شهروندان این نسخه‌ها را روی تلفن همراه یا آیپد خود نصب کنند، می‌توانند از طریق بارکدخوان تلفن همراه کد «VIN» درج شده روی کارت سوخت را وارد سامانه کنند که سهولت بیشتری در مقایسه با تایپ مستقیم آن دارد.
رییس اداره کل بازاریابی بانک مسکن در پاسخ به اینکه آیا دارندگان کارت سوخت فعال نیز می‌توانند کارت بانکی خود را جایگزین کارت سوخت کنند، توضیح داد: این امکان وجود دارد و آنها می‌توانند به این ترتیب خدمات بیشتری روی یک کارت به آنها ارایه خواهد شد. طبیعی است در این صورت کارت سوخت قبلی دیگر قابل استفاده نخواهد بود و کارت بانکی جایگزین آن خواهد شد.
به گزارش هیبنا، با مراجعه به لینک mob.gov.ir این امکان برای تمام مشتریان بانک مسکن وجود دارد که نسبت به ارتقای کارکرد مسکن‌کارت و برقراری اتصال با سامانه کارت سوخت اقدام و با یک کارت، از خدماتی که قبلا با همراه داشتن دو کارت مختلف دریافت می‌کردند، بهره‌مند شوند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000