رییس جمهور در سمنان تشریح کرد:

یکی از توفیقات دولت یازدهم مهار تورم است

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۳۹۷/۰۹/۱۴
رئیس جمهور در جمع خبرنگاران سمنان گفت: مردم در روزهای سخت همیشه پشت نظام بودند و دست نظام را گرفتند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی درباره تورم گفت : یکی از توفیقات دولت یازدهم مهار تورم بود .

وی با بیان اینکه تورم 12 ماهه بیش 15 درصد است گفت: برنامه ما متوقف کردن رشد سریع تورم است و راه آن کمک کردن همه برای تولید ، واردات و تامین کالاهای اساسی است.
آقای روحانی افزود : بخش بزرگی از تورم امسال مربوط به حرکت پر شتاب نرخ ارز است و این افزایش بر قیمت کالاهای وارداتی و مواد اولیه تولید اثر گذاشت .

وی تاکید کرد: جو روانی منفی دشمن هم بر این موضوع اثر گذار بود و علیرغم کاهش نرخ ارز در چند روز گذشته باز هم دشمن کار روانی خود را تعطیل نکرد .
رئیس جمهور نقدینگی را دیگر عامل اثر گذار در تورم دانست و گفت : ریشه اصلاح آن به اصلاح نظام بانکی بر می گردد .
وی با بیان اینکه توان و منابع دولت برای افزایش حقوق ، همین 20 درصد بوده است گفت : البته در کنار این ، اعطای بسته های حمایتی و تامین کالاهای اساسی به قیمت ارز چهار هزار و 200 تومانی هم برای کمک به مردم در دستور کار است .

رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرگزاری فارس درباره تولید روزانه هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور گفت : منبع تولید نقدینگی در کشور برداشت دولت از بانک ها و برداشت بانک ها از بانک مرکزی است .
وی افزود: راه اصلاح این مشکل اصلاح امور بانک هاست و بانک ها باید سرمایه منجمد خود را از انجماد دربیاورند و از کارهای دلالی و بنگاه داری دست بردارند و اموال خود را بفروشند.
رئیس جمهور تاکید کرد : فروش اموالی که متعلق به بانک ها و دولت است جزء برنامه های ماست زیرا نقدینگی باید هدایت شود و امسال که نقدینگی به بازار سرمایه هدایت شد ، خوب بود.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000