راهکار تعدیل قیمت مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۹/۱۵
عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه افزایش میزان تسهیلات مسکن صرفا راه حل اساسی تأمین خانه نیست گفت:باید سیاست های کلان تنظیم بازار در این حوزه تقویت شوند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن_هیبنا،سیدحسین افضلی، با اشاره به سیاست های دولت مبنی بر افزایش تسهیلات مسکن گفت: در شرایط کنونی با افزایش قابل توجه قیمت مسکن، توان خرید خانواده ها به ویژه زوج های جوان برای خرید مسکن طبیعتا کاهش پیدا کرده و این مسئله مشکلات بسیاری را به دنبال خواهد داشت.
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش میزان تسهیلات مسکن قطعا در افزایش خانه دار شدن عده ای از افراد اثرگذار است، اما مشکل اصلی این است که آیا خانواده ها و زوج های جوان توان مالی برای بازپرداخت تسهیلات را دارند.
وی گفت: به نظر می رسد افزایش تسهیلات مسکن راه کار اساسی و اصلی برای حل مشکلات مسکن در کشور نیست، در این شرایط باید به دنبال برنامه ها و سیاست های تعدیل کننده قیمت مسکن باشیم.
افضلی گفت: تجارب دیگر کشورها نشان می دهد که ارایه تسهیلات به خریداران آنقدر بازده نداشته و اثرگذار نیست، از این رو به نظر من تسهیلات به صورت کلان در اختیار شرکت های دارای اهلیت و معتمد ساخت و ساز قرار بگیرد، تا آن ها متناسب با نیاز جامعه اقدام به مسکن سازی کنند.
وی تصریح کرد: به طور حتم با واگذاری این امور به سازندگان معتمد، بهترین ساخت با کیفیت بالا اما قیمت معقول و در کمترین زمان به مردم واگذار می شود.
این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: از طرف دیگر این مسئله برای حاکمیت یک نکته مثبت است، زیرا آن زمان دولت می تواند ضوابط فنی و شهرسازی را به آسانی اعمال کند، زیرا در آن موقع دولت با یک گروه محدودی روبه رو است که به خوبی می تواند امور مرتبط را مدیریت کند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000