افضلی اعلام کرد:

لزوم اختصاص تسهیلات ساخت به شرکت‌های انبوه ساز متخصص

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۹/۲۵
عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر لزوم افزایش سمت عرضه مسکن، گفت: در همین راستا باید تسهیلات ساخت ارزان قیمت به انبوه سازان متخصص اختصاص یابد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، سیدحسین افضلی، با اشاره به رویه فعلی دولت برای خانه دار کردن مردم، گفت: در بخش مسکن علی رغم اینکه نسبت به سال های قبل افزایشی در رقم تسهیلات رخ داده است اما افزایش قیمت مسکن شرایط را برای خانه دار کردن اقشار متوسط سخت کرده است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بر اشاره به لزوم تقویت قدرت مالی انبوه سازان برای افزایش عرضه مسکن در کشور، گفت: سازندگان و توسعه گران واقعی قطعا می توانند در صورت حمایت دولت در این حوزه نقش آفرینی کنند.
وی با تاکید بر اینکه قاعدتا باید در شیوه پرداخت تسهیلات مسکن بازنگری شود، تصریح کرد: در حال حاضر توجه و تمرکز صرف بیشتر در جهت مصرف کننده است که البته این حمایت باید باشد اما موفقیت بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا در گرو پرداخت تسهیلات به شرکت ها و انبوه سازان توانمند برای ساخت انبوه مسکن متناسب با نیاز جامعه بوده است.
افضلی ادامه داد: ساخت مسکن از سوی شرکت های متخصص که اهلیت آن ها اثبات شده با حداقل هزینه و بهترین کیفیت همچنین متناسب با قوانین شهرسازی خواهد بود.
وی همچنین با بیان اینکه متقاضیان مسکن متناسب با آورده و شرایط خود نسبت به اجاره به شرط تملیک اقدام می کنند، گفت: متاسفانه در شرایط فعلی بسیاری از تسهیلات دریافتی در حوزه مسکن از سوی مردم با مشکل بازپرداخت مواجه شده است که خود به معوقات بانکی دامن می زند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به مذاکره با مسوولان بانک مرکزی، گفت: تسهیلات مسکن در کشور ما نیز به همین سبک و سیاق بوده و تسهیلات کم بهره به شرکت های سازنده بزرگ که اهلیت دارند باید ارایه شود.
مسکن باید متناسب با نیاز جامعه تولید شود
افضلی با تاکید بر اینکه با ارایه تسهیلات مسکن به توسعه گران و انبوه سازان دارای اهلیت، افزود: این نوع شرکت ها چون از جنس مردم هستند متناسب با نیاز جامعه و با رعایت الگوی مصرف به تولید مسکن پرداخته و با مصالح و تکنولوژی نوین و ابزارهای جدید با حداقل هزینه بهترین سازه را ایجاد می کنند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ارایه تسهیلات مسکن به شرکت های متخصص در حوزه ساخت و ساز بسته ای است که می‌تواند در راستای مشکل مسکن کمک کند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین به خانه های خالی اشاره کرد و افزود: امروز یکی از عوامل کمبود مسکن و نبود ملک برای اجاره، وجود خانه های خالی است بنابراین اگر این بخش از صنعت ساختمان توسط دولت ساماندهی شود بخشی از کمبودهای حوزه مسکن رفع خواهد شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000