مشارکت بانک مسکن جهت ساخت مسکن برای کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

مدیر شعب بانک مسکن استان یزد با حضور در دفتر مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی پیرامون همکاری بین شرکت و بانک مسکن گفتگو کردند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مدیر شعب بانک مسکن استان ضمن ابراز خرسندی از همکاری و مشارکت این بانک با شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و شرکت تعاونی مسکن کارکنان این شرکت، گفت: هدف اصلی بانک مسکن ایجاد سرپناه و مسکن برای خانواده ها می باشد. بانک مسکن سال هاست در این زمینه فعالیت نموده وبا داشتن همکاران باتجربه و دارای دانش کافی در زمینه مسکن و ساختمان آماده همکاری با انبوه سازان و سازندگان مسکن و ساختمان می باشد.
صیدنبی حیدریان حجم تسهیلات پرداختی در بخش ساخت و خرید مسکن را نشان دهنده قدرت تاثیرگذاری بانک در بخش مسکن دانست که توانسته است با اتخاذ سیاستی اصولی و صحیح، به بهترین شکل این تاثیرگذاری را ایجاد نماید. وی در ادامه افزود: بانک مسکن در جهت حمایت از اقشار کم درآمد و متوسط جامعه، تسهیلات ویژه ای از جمله صندوق پس انداز مسکن یکم، تسهیلات ساخت، خرید و تعمیرات را ارائه می نماید. و در همین راستا و در جهت مساعدت به گیرندگان تسهیلات و افزایش قدرت خرید آنها و حمایت از انبوه سازان و مجتمع سازان نسبت به کاهش نرخ تسهیلات اقدام نموده است.
صید نبی حیدریان با معرفی صندوق پس انداز مسکن یکم شرایط حساب مذکور را بهترین و آسان ترین روش برای رسیدن به تسهیلات مسکن و خانه دار شدن اقشار متوسط جامعه دانست. وی در ادامه در خصوص اعضایی که امکان استفاده از تسهیلات صندوق یکم را ندارند گفت: این دسته از اعضای شرکت تعاونی با افتتاح حساب صندوق پس انداز مسکن جوانان و واریز مبلغ یکجا برای کسب امتیاز تسهیلات در پایان سال پنجم می توانند از تسهیلات مذکور با نرخ 9% در زمان فروش اقساطی تسهیلات مشارکت پرداخت شده به شرکت تعاونی استفاده نمایند.
سپس علی اکبر رحیمی بافقی مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با بیان برنامه های شرکت تعاونی مسکن، هدف را تامین مسکن پرسنل عنوان کرد و گفت: شرط واگذاری زمین و حمایت شرکت سنگ آهن، عضویت همه پرسنل شرکت سنگ آهن مرکزی در شرکت تعاونی مسکن طی چند ماه آینده خواهد بود. بر این اساس تعداد اعضای این شرکت تعاونی مسکن به 8000 نفر خواهد رسید که بزرگترین تعاونی مسکن در سطح استان خواهد بود.
وی با بیان اینکه تاکنون به ۱۸۰۰ نفر از این اعضا قطعه زمین در بافق و یزد واگذار شده، افزود: از این تعداد ۳۰۹ قطعه در یزد و مابقی در شهرستان بافق جهت تامین مسکن به پرسنل واگذار شده که به صورت چند شهرک طراحی و آماده ساخت می باشد.
رحیمی بافقی با اشاره به جلسه برگزار شده با اعضاء هیات مدیره شرکت تعاونی مسکن و تاکید بر فعالیت آنان در زمینه تامین مسکن کارکنان، خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیروهای جوانی داریم که فاقد مسکن بوده و با توجه به بالا بودن هزینه ساخت و اجاره مسکن در بافق، لازم است شرکت تعاونی مسکن با مشارکت بانک مسکن جهت تامین مسکن آنها اهتمام لازم را به کار گیرد.
وی با توجه به نقش تخصصی بانک مسکن در حوزه مسکن، اظهار داشت: علیرغم آنکه شرکت سنگ آهن مرکزی با بانکهای متفاوتی مراوده مالی دارد، در موضوع تعاونی مسکن میتوانیم همکاری خوبی با بانک مسکن برای دریافت مشاوره به جهت سرمایه گذاری در ساخت مسکن داشته باشیم.
وی با اشاره به ایجاد تفاهم نامه ما بین شرکت تعاونی مسکن و بانک مسکن ابراز علاقه نمود و بیان داشت: با تعریف پروژه های انبوه سازی و تامین مالی بانک مسکن و مشارکت در ساخت پروژه های شرکت تعاونی مسکن، تضمین بازپرداخت از سوی شرکت سنگ آهن بصورت ماهیانه و کسر اقساط از حقوق کارکنان انجام خواهد شد و شرکت آمادگی انعقاد تفاهم نامه در این زمینه را دارد.
در ادامه خواجه مبارکه رییس شرکت تعاونی مسکن سنگ آهن اظهار داشت: تاکنون فعالیت شرکت تعاونی مسکن صرف تقسیم زمین بین اعضا بوده و اکنون هدف شرکت تعاونی، انبوه سازی با مشارکت بانک مسکن و واگذاری واحدهای مسکونی به اعضا می باشد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000