بهره برداری از پروژه تعاونی مسکن کارکنان نوربرق

مراسم بهره برداری از پروژه ۳۰۰واحدی تعاونی مسکن کارکنان نوربرق شهرستان ساری با حضور مقامات استانی و مدیران ارشد بانک مسکن در محل اجرای پروژه در کلاردشت برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا،مراسم بهره برداری از پروژه 300واحدی تعاونی مسکن کارکنان نوربرق شهرستان ساری با حضور خیریانپور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران، حیدری رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن ،احمدی رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن و تقوی مدیر شعب استان مازندران در محل اجرای پروژه در کلاردشت برگزار شد.

حیدری رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک که به عنوان مدعو و سخنران در این مراسم حضور داشت در بخشی از سخنان خود اظهار نمود: بسیار خرسندم که فرصتی فراهم شد تا از نزدیک با مقامات استانی و شهرستانی مازندران علی الخصوص مسوولین برق و ساختمان استان دیداری داشته باشم. عرض خدا قوت دارم به تمامی دست اندرکاران پروژه پارمیس تعاونی نوربرق که در موعد مقرر پروژه را به اتمام رسانده و این برای بخش تعاون مایه مباهات است.
حیدری افزود: خوشحالی بنده از چند بعد بوده که اولاً مشارکت در این پروژه با توجه به اینکه مطابق با برنامه پیش رفته و به سرانجام و نقطه پایان رسید، خود نشانه ای بر درستی تصمیم گیری واحدهای اعتباری بانک مسکن در استان و ستاد مرکزی بانک بوده که پروژه به موقع اجرا شده و به مرحله بهره برداری رسید. ثانیاً این برنامه ریزی کمک می کند تا منابعی که برای ساخت این پروژه تخصیص داده شده است سریعتر به چرخه بازگشت منابع ورود پیدا نماید تا بانک بتواند از این منابع جهت تزریق به پروژه های مشابه دیگر که متقاضی استفاده از تسهیلات بوده اند، استفاده نماید.چرا که ظرفیت اعتباری بانکها متکی بر منابع سپرده گذاری مشتریان و بازگشت منابع از تخصیص تسهیلات به پروژه هاست.
حیدری ادامه داد:امروز این خوشحالی وجود دارد که با توجه به توان مدیریتی و دانشی که مسوولین تعاونی در این پروژه داشتند به موقع این پروژه ها اجرا شده و بانک هم توانست بخشی از منابع مالی مورد نیاز پروژه را تامین نماید که این خود رسالت بانک را به عنوان تنها بانک تخصصی تامین بخش مسکن یعنی کمک به خانه دار شدن آحاد خانوارها مشخص می نماید.
حیدری افزود:دغدغه مجموعه کارکنان بانک مسکن تلاش در جهت تحقق آرزوی خانه دار شدن تمامی خانوارهاست و ما در بانک مسکن آن را جزو وظایف،تکالیف و رسالت خود می دانیم.
حیدری در بخشی دیگر از سخنان خود خاطر نشان کرد:به لطف خداوند و تلاش مسولین این تعاونی، پروژه پارمیس با برنامه ریزی دقیق به بهره برداری رسید و جای بسی تقدیر و تشکر دارد که توانسته با تلاش و دانش مدیریتی، این پروژه را با کیفیت خوب در زمان نسبتاً قابل قبول به اجرا رساند و بهره برداری این پروژه نمود عینی آیه شریفه "تعاون علی البر والتقوی" که در انجام کارهای نیک به یکدیگر کمک کنید بوده و چه کار نیکی که سقفی بسازیم برای خانواده ها که سرپناه آنان باشد.
رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک با بیان اینکه بانک مسکن تامین مالی بخش مسکن را وظیفه خود می داند افزود: بانک مسکن در هشت ماهه سال جاری بالغ بر430هزار فقره تسهیلات به مبلغ 162هزار میلیارد ریال پرداخت نموده که عملکرد استان مازندران با 22هزار فقره تسهیلات بالغ بر 8هزار و دویست میلیارد ریال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد 47 درصدی برخوردار بوده است و از این تعداد در بخش مسکن 14 هزار فقره تسهیلات بالغ بر 6هزارو ششصد میلیارد ریال پرداخت شده است که این هم نشان از تلاش همکاران مان در استان مازندران بوده که بسی جای تشکر دارد.
حیدری ادامه داد:آن چیزی که در بخش تعاونی های مسکن شاهد بوده وآن را پاشنه آشیل فعالیت تعاونی های مسکن می دانیم که بعضاً پروژه ها موفق نبوده و باعث عدم رضایت شده ،فقدان برنامه جامع تامین مالی واقع بینانه مبتنی بر توان مالی اعضاء می باشد.پروژه هایی که بانک با آنها دچار مشکل شده از این موضوع فاقد بهره اند.خواهش ما از مجموعه تعاون استان این بوده که این موضوع را بررسی نموده و از تجربیات و دانش تعاونی های موفق مثل نوربرق که توانستند در زمان مقرر نسبت به اجرا و بهره برداری پروژه ها اقدام نمایند، استفاده کند.
حیدری افزود: بانک مسکن در تامین مالی پروژه هایی که دارای توجیه پذیری و مبتنی بربرنامه ریزی و برنامه جامع تامین مالی است، چتر حمایتی گسترانیده خصوصاً در بخش تعاونی مشروط به اینکه تعاونی ها تمرکز منابع و گردش مالی خود را در بانک مسکن داشته باشند تا ما بتوانیم از این محل جهت تخصیص اعتبار به پروژه ها اقدام نماییم.
رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک افزود:در پروژه 300واحدی پارمیس تعاونی نوربرق حدود یکصد میلیارد ریال تسهیلات مشارکت مدنی ساخت تخصیص داده شده و میزان یکصدوسی میلیارد ریال اعتبار جهت دوران فروش اقساطی تخصیص یافته و امیدواریم نقش خودرا به عنوان بانک تخصصی بخش مسکن در تامین مالی پروژه ایفاء کرده باشیم و ان شاء الله در پروژه های دیگر نیز همین نقش را عهده دار باشیم تا در جهت رسالت بانک که همان خانه دار شدن اقشار جامعه هست بکوشیم.
در ادامه مهندس خیریانپور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران از خدمات بانک مسکن بصورت ویژه تقدیر نمودو افزود: صنعت مسکن و ساختمان به عنوان لوکوموتیو اشتغال و یک صنعت مادر در رونق اشتغال و دیگر بخشهای اقتصادی مؤثر بوده و استان مازندران به لحاظ گردشگری و صنعت توریسم ، خانه دوم خیلی از اقشار می باشد و در این راستا بانک مسکن می تواند نقش بسزایی ایفا نماید .
معاونت منابع انسانی استانداری مازندران با اشاره به سیاست بانک مسکن در بازسازی بافت فرسوده و رسالت آن در بخش مسکن افزود : از اقدامات مهم بانک مسکن ورود به بحث احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری بوده است و عملکرد بانک مسکن در بخش احیاء بافت فرسوده بسیار مطلوب بوده و تلاش صادقانه و اهتمام مجدانه مدیران و کارکنان بانک مسکن استان مازندران درخور ستایش و تقدیر می باشد.
شایان ذکر است معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران از همکاری و تامین مالی پروژه 300واحدی پارمیس شرکت تعاونی نوربرق تقدیر و تشکر نمود.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000