واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی در سال آینده

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۱۰/۱۳
علوی، با اشاره به پیش بینی حدود ۶۲ هزار میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی در سال آینده، از واگذاری بخشی از این پروژه ها به بخش خصوصی در سال آینده خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، سیداحسن علوی نایب رییس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به بررسی زوایای مختلف بودجه 98 در کمیسیون عمران مجلس، گفت: بر اساس گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه،بودجه عمرانی کشور در سال 98 حدود 62 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: همچنین در نشستی که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، آقای نوبخت قول داد که در سال آینده، بخش اعظمی از پروژه های عمرانی به بخش خصوصی واگذار شود، زیرا بر اساس گزارش های واصله در سال 97، هیچ یک از پروژه ها واگذار نشده است.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس افزود: در نشست این کمیسیون همچنین روند تخصیص اعتبارات بخش آب و فاضلاب و منابع آب در 9 ماهه سال جاری مورد بررسی و بحث قرار گرفت، همچنین میزان بودجه این بخش در سال 98 مورد رسیدگی قرار گرفت.
این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه کشور سالانه به حدود 900 هزار واحد مسکونی نیاز دارد، افزود: بر اساس گزارش ها، کشور امروز با کمبود حدود 5 میلیون مسکن مواجه است، و در گام نخست برای کاهش تلاطمات نخست باید برای ساخت حدود یک میلیون مسکن برنامه ریزی شود.
دولت باید ترمز فعالیت دلالان مسکن را بکشد
وی با اشاره به اینکه دلال بازی و سوداگری در افزایش قیمت مسکن موثر بوده است، ادامه داد: روند کنونی افزایش قیمت مسکن با توجه به تورم سال جاری نیز به هیچ وجه طبیعی نیست و دلالان بازی و سوداگری در این عرصه بسیار تأثیرگذار بوده است، از این رو دولت و دستگاه های نظارتی باید ترمز فعالیت دلالان را بکشد زیرا این افراد هیچ تفاوتی با اختلاس گران اقتصادی ندارند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس آمارها، 30 درصد از اقتصاد کشور در حوزه مسکن قرار دارد، بنابر این با فعال شدن این بازار می توان ضمن ایجاد اشتغال بالا، زمینه را برای توسعه اقتصادی فراهم کرد.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من دولت باید یک کارگروه یا سازمانی را برای مدیریت حوزه مسکن در کشور ایجاد کند تا انبوه سازان مدیریت شده و ظرفیت آن ها برای مسکن سازی به صورت هدفمند و کلان مورد استفاده قرار گیرد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000