دبیرکانون سراسری انبوه‌سازان کشور:

کارت اعتباری مصالح ساختمانی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۱۰/۱۷
پورحاجت با اشاره به اینکه کانون انبوه‌سازان اطلاعی از جزییات کارت اعتباری مصالح ساختمانی که از سوی وزیر راه و شهرسازی اعلام شده، ندارند، گفت: تسهیلات مسکن بافت‌ فرسوده فقط هزینه ۱۵ مترمربع را پوشش می‌دهد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از خبرگزاری فارس، فرشید پورحاجت درباره اینکه وزیر راه و شهرسازی مخالف افزایش سقف تسهیلات مسکن است و از ایجاد یک بازار تعهدی و نقدی به نام کارت اعتباری مصالح ساختمانی خبر داده است، گفت: هنوز هیچ مذاکره‌ای میان بخش خصوصی با وزیر در مورد مسکن صورت نگرفته است و خبر کارت اعتباری مصالح ساختمانی را از رسانه‌ها شنیده‌ایم.
بر اساس این گزارش، وزیر راه و شهرسازی یکم دی ماه جاری از ایجاد یک بازار تعهدی و نقدی به نام کارت اعتباری مصالح ساختمانی و خدمات فنی مهندسی تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: افزایش سقف تسهیلات مسکن از دستور کار خارج شده، چرا که آثار مخرب آن بیشتر از سازندگی است.
محمد اسلامی با بیان اینکه برای طرح اجرای ساخت 400 هزار مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی یک طرح مکمل به نام کارت اعتباری مصالح ساختمانی و خدمات فنی مهندسی تهیه شده است، گفت: این یعنی ایجاد یک بازار تعهدی و نقدی که ما بتوانیم پول را به تولید کننده مصالح ساختمانی و عرضه کننده خدمات فنی مهندسی پرداخت کنیم.
در این میان پورحاجت در مورد عدم افزایش سقف تسهیلات مسکن نیز گفت: قطعاً افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن تورم‌زا است، اما اگر تسهیلات به بخش تولید داده شود، هیچ تورمی در بخش مسکن رخ نخواهد داد.
دبیرکانون سراسری انبوه‌سازان مسکن گفت: در حال حاضر سقف تسهیلات مسکن که ۸۰ میلیون تومان است، می‌تواند به طور متوسط ۲۲متر هزینه خرید را پوشش دهد.
به گفته وی، در حال حاضر در بافت‌های فرسوده نیز ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که ۱۵ متر هزینه ساخت را پوشش می‌دهد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000