معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

آغاز عملیات اجرایی باز آفرینی شهری در ۱۸ محله تهران

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۱۰/۱۹
عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: عملیات اجرایی در ۱۸ محله هدف در شهر تهران که از ابتدای سال ۹۸ آغاز خواهد شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، هوشنگ عشایری با تأکید بر اینکه عملیات اجرایی در ۱۸ محله هدف در شهر تهران که از ابتدای سال ۹۸ آغاز خواهد شد گفت: خوشبختانه تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط در این حوزه خود را ملزم به اجرای برنامه دانسته و نسبت به آن اعلام آمادگی کرده‌اند و این می‌تواند نوید دهنده اتفاقات خوبی در این بخش باشد. ستاد بازآفرینی شهری استان تهران پس از گذشت ۲ سال فعال شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: در همین خصوص با توجه به ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی ستاد بازآفرینی تهران برخلاف سایر شهرستان‌ها به ریاست شهردار و همچنین به دبیری رییس سازمان نوسازی شهرداری برگزار می‌شود. با توجه به ردیف تعیین شده در ابلاغیه جدید برنامه بازآفرینی شهری، لازمه خروجی و استفاده از منابع مشخص شده، تصویب موضوعات و برنامه اقدام مشترک برای محلات هدف در ستاد بازآفرینی است که خوشبختانه به انجام رسید. به همین خاطر پیشنهادهای شهرداری تهران در جلسه مذکور مطرح و در نهایت برنامه اقدام مشترک برای ۱۸ محله هدف تا انتهای برنامه ششم به تصویب رسید.

عشایری همچنین در بخش دیگری، گفت: در حال حاضر ۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای ساخت و ساز در بافت فرسوده به ازای هر یک واحد در کلانشهرها و ۴۰ میلیون تومان در سایر شهرها با سود ۹ درصد اعطا می‌شود که طی تصمیمات اخیر این رقم می‌تواند با سود ۱۸ درصد تا ۱۱۰ میلیون تومان افزایش داشته باشد که امیدواریم این اتفاق تا هفته آینده در مرحله اجرا قرار گیرد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000