حضور بانک ها تامین کننده منابع مالی بخش تولید و اقتصاد کشور

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛ حضور بانک ها به عنوان تامین کننده منابع مالی بخش تولید و اقتصاد کشور باید پر شور و متجلی باشد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان مرکزی که به میزبانی بانک مسکن و با حضور مدیران امور شعب بانک های دولتی و خصوصی استان در دفتر مدیریت شعب بانک مسکن تشکیل شد؛ چهار موضوع: - مذاکره در خصوص بند "خ" ماده 33 قانون بودجه 5 ساله – بند "و" تبصره 5 اوراق خزانه – کمیته مقابله با تحریم ها و – حضور بانک های استان در غرفه ای مشترک در نمایشگاه انقلاب با موضوع: دستاوردهای دستگاه های اجرایی استان؛ در دستور کار شرکت کنندگان قرار گرفت.

در ابتدای این نشست، حسن میرزاخانی مدیر کل اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان مرکزی که به عنوان میهمان در جلسه حضور یافته بود، توضیحاتی پیرامون بند "و" تبصره 5 اوراق خزانه ارائه داده گفت: بر اساس این بند به دولت اجازه داده شده در سال جاری با رعایت قوانین و مقررات، از طریق اسناد (اوراق) تسویه خزانه، بدهیهای قطعی خود به اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی که در چهارچوب مقررات مربوط تا پایان سال گذشته ایجاد شده، با مطالبات قطعی دولت (وزارتخانه‌ ها و مؤسسات دولتی) از اشخاص مزبور تا مبلغ بیست هزار میلیارد به‌ صورت جمعی - خرجی تسویه کند. به عبارتی: مطابق با این بند، مطالبات قطعی دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی که در اجرای بند (پ) ماده (۲) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور به شرکتهای دولتی منتقل شده با بدهی دولت به شرکتهای مذکور، مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی و تعاونی از دولت بابت طرحهای تملک دارایی‌ های سرمایه ‌ای با بدهی اشخاص یاد شده به بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی از طریق تسویه بدهیهای بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی به دولت به‌ وسیله این اسناد قابل تسویه است. وی از مدیران بانک ها خواست با رعایت مصوبه مزبور، در این زمینه اقدام عاجل نمایند.

در ادامه، احمد ملکی راد مدیر شعب بانک ملی و دبیرکمیسیون هماهنگی بانک های استان مرکزی با تقدیر از میزبانی شایسته بانک مسکن، از زحمات و خدمات مدیریت و کارکنان بانک مسکن استان تجلیل نمود .

وی سپس با توضیحاتی در خصوص بند "و" تبصره 5 اوراق خزانه به شرح فوق و بند "خ" ماده 33 قانون بودجه، از بانک های عامل خواست پیرامون بخشودگی سود،کارمزد و جرایم وام های کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه و امهال اصل وام آنان به مدت سه سال و تعیین میزان خسارت توسط کارگروهی متشکل از جهاد کشاورزی بانک و فرمانداری شهرستان مربوطه، اقدام و نتیجه را در جلسه بعدی کمیسیون ارایه دهند.

ملکی راد همچنین خواستار حضور چشمگیر مدیران و هم مسوولین روابط عمومی بانک های استان در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی شد و از ایشان خواست: اهم فعالیت ها و خدمات بانک خود را به صورت فیلم، تراکت و پوستر در غرفه مزبور به اطلاع عموم برسانند.

در ادامه جلسه، هر یک از مدیران بانکهای استان به بیان دیدگاه ها، نقطه نظر و پیشنهادات خود پیرامون مسائل مطروحه پرداختند. امیری مدیر شعب بانک مسکن استان، با خیر مقدم به مدعوین و ابراز خرسندی از میزبانی بانک مسکن، در خصوص برپایی غرفه مشترک بانک های استان در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب گفت: حضور بانک ها در نمایشگاه به عنوان فعالان عرصه اقتصاد و تولید و تامین کننده منابع مالی صنایع بزرگ و کوچک کشور باید پر شور و متجلی باشد. وی گفت شایسته است بانک ها در فضایی دوستانه و فارق از هرگونه تبلیغ و ترویج خدمات و محصولات خاص خود در نمایشگاه حضور داشته و نقش آگاه سازی و اطلاع رسانی خود را در این نمایشگاه به شایستگی و به صورت شفاف ایفا نمایند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000