وزیر امور اقتصادی و دارایی:

۹۰ درصد دستگاه های دولتی بودجه ریزی بر مبنای عملکرد را در دستگاه های خود اجرا کرده اند

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۳۹۷/۱۰/۱۹
دکتر دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد 90 درصد دستگاه های دولتی بودجه ریزی برمبنای عملکرد را در دستگاههای خود اجرا کرده اند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، دکتر دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم اختتامیه نهمین کنفرانس بین المللی بلوغ بودجه ریزی بر مبنای عملکرد، در آغاز سخنان خود ضمن تشکر از زحمات دکتر آذر رییس کنفرانس، افزود: باید تعمق کنیم و از خود بپرسیم در این زمینه در چه مرحله ای قرار داریم؟ و چرا باید در زمینه بلوغ بودجه ریزی بر مبنای عملکرد پس از گذشت چندین سال به جایی که می خواستیم نرسیده باشیم؟ البته طبق گزارش ها و اطلاعات دریافتی به این نتیجه رسیده ام که این فعالیت در قوه مجریه به میزان بالایی انجام شده است و شاید امسال و بودجه 98 ،بهترین آیینه ای بود که انعکاس کننده مجموعه عملیات این چند سال در این زمینه بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: طبق مباحث ارائه شده در این کنفرانس، مشخص شده است 90 درصد دستگاه های دولتی بودجه ریزی بر مبنای عملکرد را در دستگاه های خود اجرا کرده اند ولی همچنان مشکلاتی وجود دارد. شاید بتوان یکی از مهمترین مشکلات در این زمینه را عدم شکل گیری دولت الکترونیک و دولت هوشمند ذکر کرد.

دکتر دژپسند اظهار داشت: اگر بتوانیم به تحقق دولت الکترونیک و دولت همراه سرعت دهیم، بخشی از عوامل بالا بودن خدمات دولتی به صورت خودکار حذف می شود.اگر این دو را به صورت دو بال در کنار هم داشتیم، می توانستیم اصلاحات ساختار بودجه ریزی را بهتر انجام دهیم.

وی در پایان اظهار داشت: در سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی اراده خوبی در زمینه اجرای بودجه ریزی بر مبنای عملکرد وجود دارد و این مهم به تمام سطوح مدیریتی نیز تعمیم داده شده است. اگر دیدیم این کار انجام نشد باید خود را مدیون بدانیم . باید به استقبال از این بودجه ریزی رفت. از قبول تحقق این مهم در کشور ، بخش قابل توجهی از درآمد کشور می تواند به عنوان یک اهرم در فرآیند رشد و توسعه کشور قرار گیرد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000