بانک مسکن اعلام کرد

رشد پرداخت تسهیلات در بافت فرسوده

بانک مسکن از افزایش پرداخت تسهیلات نوسازی و ساخت مسکن در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک مسکن در جدیدترین گزارش عملکرد خود منتهی به پایان روز 13 دی ماه 97 اعلام کرد: طی یک هفته منتهی به 13 دی ماه امسال، 206 فقره تسهیلات ساخت مسکن در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری به منظور نوسازی واحدهای مسکونی به سازندگان و مالکان این بافت ها پرداخت شده است.
بر اساس این گزارش، به دنبال افزایش پرداخت تسهیلات نوسازی مسکن در بافت های فرسوده شهری مانده تسهیلات پرداختی به سازندگان مسکن در این بافت ها از 47 هزار و 961 واحد مسکونی تا پایان روز 6 دی ماه 97 به 48 هزار و 167 واحد مسکونی در پایان روز 13 دی ماه 97 افزایش یافته است.
در بازه زمانی اعلام شده یعنی از تاریخ 6 دی ماه 97 تا 13 دی ماه 97 (مدت زمان یک هفته ای)، برای ساخت 206 واحد مسکونی در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری معادل 9 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است؛گزارش ها و بررسی ها نشان می دهد حجم ریالی کل تسهیلات پرداخت شده برای نوسازی بافت های فرسوده از سال 94 تاکنون به 20 هزار و 296 میلیارد تومان رسیده است؛این مبلغ در هفته منتهی به 6 دی ماه معادل 20 هزار و 207 میلیارد تومان بوده است که هم اکنون و ظرف یک هفته، نزدیک به 0.5 درصد افزایش یافته است.
بانک مسکن همچنین در گزارش عملکرد هفتگی خود منتهی به پایان روز 13 دی ماه سال جاری ارقام مربوط به حجم ریالی و تعداد تسهیلات پرداختی به بخش مسکن را نیز اعلام کرده است.
بر این اساس، بانک مسکن تا پایان تاریخ 13 دی ماه سال جاری مجموعا 145 هزار و 808 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده است که این میزان یک هفته قبل از این تاریخ یعنی در پایان روز 6 دی ماه سال جاری برابر با 145 هزار و 640 میلیارد تومان بوده است.
مانده تسهیلات جاری بانک مسکن در یک هفته منتهی به پایان روز 13 دی ماه امسال،با رشد 167 میلیارد تومانی نسبت به یک هفته قبل آن 0.1 درصد افزایش یافته است.
این موضوع نشان دهنده افزایش استقبال از تسهیلات پرداختی از سوی این بانک به متقاضیان از طرف گروه های مختلف خریدار و سازنده واحدهای مسکونی است.
عملکرد هفتگی بانک مسکن در راستای پرداخت تسهیلات به پروژه مسکن مهر نیز در گزارش عملکرد هفتگی این بانک منتشر شده است.
بر این اساس،ظرف یک هفته منتهی به پایان 13 دی ماه سال جاری،مانده تسهیلات پرداخت شده به طرح مسکن مهر و متقاضیان به 50 هزارو 113 میلیارد تومان رسیده است؛در بازه زمانی اعلام شده یعنی یک هفته منتهی به پایان روز 13 دی ماه سال جاری مبلغ 12 میلیارد و 600 میلیون تومان به پروژه مسکن مهر تسهیلات تزریق شده است که نشان دهنده ادامه فعالیت ها برای تامین مالی این پروژه از سوی بانک مسکن است.
گزارش عملکرد هفتگی بانک مسکن در یک هفته منتهی به پایان روز 13 دی ماه سال جاری در مجموع نشان دهنده افزایش و رشد مثبت جریان پرداخت تسهیلات به متقاضیان استفاده از تسهیلات بانکی مسکن در بخش های گوناگون اعم از ساخت،خرید و.... است؛ بانک مسکن هم اکنون بیشترین سهم از پرداخت تسهیلات بانکی به حوزه مسکن را بر عهده دارد و به نوعی بازوی اصلی تامین مالی در حوزه های ساخت و خرید واحدهای مسکونی محسوب می شود.
در راستای افزایش توان تسهیلات دهی این بانک در سال آینده پیشنهاد افزایش سرمایه بانک مسکن به میزان 5 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه سال بعد گنجانده شده است. در صورت تصویب این پیشنهاد بانک مسکن یک گام دیگر به سمت تبدیل شدن به یک بانک توسعه ای در حوزه مسکن نزدیک تر خواهد شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000