سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خبر داد:

مصوبه واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۱۰/۲۵
بدری با اشاره به الزام دولت به واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی گفت: اعضای این کمیسیون با توقف اجرای پروژه های عمرانی زیر ۵۰ درصد در سال ۹۸ مخالفت کردند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، در تشریح آخرین تصمیمات این کمیسیون در بررسی تبصره های لایحه بودجه 98 کل کشور، گفت: در بررسی تبصره‌های19 تا 21 لایحه بودجه سال 98 و همچنین تبصره های باقی مانده از نشست های پیشین در نهایت فرآیند بررسی تبصره های ارجاعی به کمیسیون عمران به پایان رسید.

این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به مخالفت با توقف پروژه های عمرانی زیر 50 درصد در سال 98افزود: در تبصره 19 لایحه بودجه ارایه شده دولت آمده بود که اجرای پروژه های عمرانی با پیشرفت کمتر از 50 درصد متوقف شود، اما با توجه به اینکه بخش اعظمی از این پروژه ها در مناطق محروم قرار دارد، اعضای کمیسیون عمران مجلس این متن را حذف کردند.

وی به مصوبه ویژه برای واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: همچنین در پیوست یک لایحه بودجه سال 98، جدول ویژه ای برای پروژه های مشارکتی آورده شده که به نظر من نقطه قوت این لایحه خواهد بود، از این رو بر اساس این پیوست بخش قابل توجهی از پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی باید واگذار شود، البته در تبصره 19 لایحه ایرادات لوایح سال گذشته در این رابطه رفع شد و دست دولت برای سال آینده جهت واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی باز است.

بر اساس این گزارش، کلیات لایحه بودجه کل کشور روز یکشنبه هفته جاری در کمیسیون تلفیق بودجه که حضور رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس دیوان محاسبات، برگزار شد، با 22 نفر رای موافق از مجموع 40 نماینده حاضر در جلسه تصویب شد.

بر این اساس، بررسی جزییات لایحه بودجه هم اکنون در دستور کار کمیسیون تلفیق بودجه قرار دارد تا پس از بررسی بخش های درآمدی و هزینه ای، این لایحه برای بررسی نهایی به صحن علنی مجلس تقدیم می شود.

موافقان لایحه بودجه 98 کل کشور معتقدند باید به دولت برای تحقق درآمدهایی که در لایحه بودجه سال 98 آورده شده کمک کرد. همچنین آنها شفافیت بیشتر بودجه 98 نسبت به سال گذشته، توجه به استان‌ها و پروژه‌های نیمه تکمیل، کاهش فقر مطلق، توجه به امور حمایتی و بنیه دفاعی را از نکات قوت لایحه بودجه سال 98 برشمردند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000