افتتاح ۲۷ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن مهر در دهه فجر

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۱۰/۲۶
طاهرخانی از آغاز عملیات اجرایی ٦٠ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید طی دهه فجر خبر داد و گفت: در این زمان شاهد افتتاح ٢٧ هزار و ٩٠٠ واحد مسکن مهر و همچنین کلنگ زنی ٢٦ مرکز محله در شهرهای جدید خواهیم بود.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در جلسه بررسی آخرین وضعیت برنامه تولید و عرضه ٢٠٠ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید که با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، بیان کرد: پس از ارایه برنامه تولید ٢٠٠ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، تمامی برنامه به طور دقیق تدوین و بین ٢١ شهر تقسیم شد، در این راستا جلسات به طور منظم هر دو هفته یک‌بار با مدیران عامل برگزار و آخرین وضعیت پروژها بررسی می‌شود.

طاهرخانی در ادامه میانگین اسکان جمعیت شهرهای جدید طی بازه زمانی ٧٥تا ٩٧، را ٣٩٩٣٤ نفر اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می شود تا اواخر سال آتی این رقم از یک میلیون نفر عبور کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی متوسط جمعیت‌پذیری هریک از ٢١ شهر جدید فعال در طی کمتر از ١٠ ماه اول سال ٩٧ را ٢١٨٨ نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر نرخ رشد درآمد شرکت عمران شهرهای جدید در ٢٩٩ روز اول سال ٩٧ نسبت به مقطع مشابه سال قبل بیش از ١٤٤ درصد اعلام شده و پیش بینی می شود عملکرد درآمد داخلی آن طی امسال به ٨٤٢ میلیارد تومان برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز عملیات اجرایی ساخت ٦٠ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید را مهمترین پروژه آغازی طی دهه فجر سال جاری در این مناطق اعلام کرد و گفت: در این راستا همچنین شروع ساخت ٢٦ مرکز محله با سرمایه بخش خصوصی بالغ بر ٢ هزار میلیارد تومان نیز در ردیف دوم پروژه‌های دهه فجر شهرهای جدید قرار گرفته است.

طاهرخانی با بیان اینکه این مراکز محله با اهداف انتفاعی و غیرانتفاعی در شهرهای جدید ساخته شده و خدمات متنوعی در حوزه‌های تفریحی، آموزشی، مذهبی، تجاری و ... را خصوصا در سایت‌های مسکن مهر ارایه خواهد کرد، گفت: گفتنی است افتتاح ٢٦ مدرسه و تعداد ٢٧ هزار و ٩٠٠ واحد مسکن مهر نیز در برنامه افتتاحیه‌های دهه فجر امسال محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه در حال حاضر ٢٦٠ هزار واحد از ٤٠٠ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید افتتاح شده است، گفت: در حال حاضر ١١٠هزار واحد باقیمانده و تعداد ٢٤ هزار واحد فاقد متقاضی نیز در شهرها وجود دارد که طی ٦ ماه گذشته این رقم از ٦٣ هزار واحد به ٢٤ هزار کاهش یافته است.

این مقام مسوول حجم سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید طی دولت تدبیر و امید را ١٢٦٣ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: خوشبختانه برنامه تولید و عرضه ٦٠ هزار واحد مسکونی نیز به طور کامل مشخص شده و به محض امضای قرارداد، سرمایه‌گذار برای دریافت پروانه به شهرداری معرفی می‌شود چرا که تعداد قابل توجهی از پروانه‌های ساختمانی در این مناطق از شهرداری توسط شرکت عمران پیش خرید شده است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000