مهم ترین سوال از مدیران ارشد بانک مسکن در مرکز ارتباط با مشتریان

اخذ تسهیلات برای خرید مسکن چگونه ممکن می شود؟

امکان ارتباط مستقیم با مدیران ارشد بانک مسکن همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی از امروز در «مرکز ارتباط با مشتریان» فراهم شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در اجرای طرح تکریم مشتریان و جلب رضایت ارباب رجوع ، همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی مدیران ارشد با حضور در مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن (call center) ، به صورت روزانه (تا پایان هفته جاری و بر اساس جدول زمانی مشخص) پاسخگوی سوالات و ابهامات مشتریان هستند. در این راستا، محمدحسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن امروز با حضور در مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن پاسخگوی سوالات و موضوعات مختلف مطرح شده از سوی مشتریان بود.

مرادی درباره آنچه امروز از طریق این مرکز، توسط مشتریان بانک مسکن خطاب به مدیران مطرح شد، با اشاره به پرتعداد ترین سوالات مطرح شده از سوی مشتریان گفت: بیشترین موضوعی که از سوی مشتریان و تماس گیرندگان مورد سوال قرار گرفت مربوط به چگونگی امکان خرید خانه از طریق اخذ تسهیلات بانک مسکن بود. با توجه به سبد تسهیلات متنوع خرید خانه از سوی بانک مسکن پیش بینی شده است در پاسخ به این گروه از مشتریان، دو گزینه استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم و همچنین تسهیلات اوراق مسکن و شرایط استفاده از هر یک از آنها به مشتریان ارایه شود.

به گفته مرادی، یکی دیگر از مهم ترین سوالات مطرح شده از سوی مشتریان و تماس گیرندگان، تعریف کامل شرایط «خانه اولی» بودن از نگاه بانک مسکن برای دریافت تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم بود. تعدادی از کسانی که امروز با مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن تماس گرفتند، درباره نحوه سپرده گذاری در صندوق یکم و شرایط دریافت تسهیلات سوال داشتند که راهنمایی های لازم به آنها داده شد.

مرادی در عین حال شرایط استفاده از قانون تبصره 35 مصوب دولت را نیز از دیگر موضوعات مورد سوال مشتریان عنوان کرد و افزود: این تبصره در خصوص همه بانک ها از جمله بانک مسکن مطرح شده است. براساس مفاد این تبصره، دولت اعتباری را برای پرونده مطالبات بانکی اختصاص داده است. به این معنا که اگر افراد استفاده کننده از تسهیلات بانکی، نسبت به تسویه نقدی بدهی خود به بانک اقدام کنند، جریمه تعلق گرفته به دیرکرد بازپرداخت تسهیلات، برای آنها بخشیده خواهد شد.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با بیان اینکه بخش زیادی از تماس گیرندگان با مرکز ارتباط با مشتریان، شرایط استفاده از تسهیلات مسکن یکم و همچنین مبلغ اقساط ماهیانه را مورد پرسش قرار دادند، گفت: یکی از سوالات پر تکرار مشتریان در خصوص آنکه «آیا خرید وکالتی واحد مسکونی توسط یک متقاضی تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم، امکان استفاده از این تسهیلات را از او سلب می کند یا خیر؟» بود. در پاسخ به این سوال به مشتریان اینگونه توضیح داده شد که وکالت، مالکیت ایجاد نمی کند. بانک مسکن برای تشخیص خانه اولی بودن یا نبودن یک فرد دو فاکتور را مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد.

وی افزود: فاکتور اول آن است که به نام فرد یا همسر وی سابقه اخذ تسهیلات بانکی برای خرید، ساخت یا تعمیر خانه در شبکه بانکی وجود نداشته باشد. دوم آنکه فرد متقاضی اخذ تسهیلات بانکی تا به حال از امکانات یارانه ای دولتی استفاده نکرده باشد یا به اصطلاح فرم «ج» وی سبز باشد. از این رو وکالت تام الاختیار برای افراد مالکیت ایجاد نخواهد کرد و مانعی برای اخذ تسهیلات صندوق یکم محسوب نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مشتریان بانک مسکن و متقاضیان انواع تسهیلات مسکن و همچنین افرادی که تسهیلات دریافت کرده اند، میتوانند از امروز تا چهارشنبه 17 بهمن ماه، از طریق تماس با مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن (Call center)، با مدیران ارشد بانک در حوزه های مربوطه، گفت و گو و پاسخهای کاربردی سوالات خود را دریافت کنند. این مرکز همه روزه پاسخگوی سوالات مشتریان است اما امروز و همچنین در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه این هفته، تعدادی از مدیران بانک مسکن به شکل ویژه و مستقیم، خود پاسخگوی مشتریان بانک مسکن هستند.

ارتباط تلفنی مشتریان بانک مسکن با مدیران، از ساعت 10 صبح لغایت 12 امکان پذیر است و در ساعات خارج از این بازه زمانی، سوالات توسط کارشناسان مرکز ارتباط با مشتریان پاسخ داده می شود. شهروندان تهرانی جهت برقراری ارتباط با این مرکز می توانند با شماره تلفن 1830 و هموطنان ساکن در سایر شهرها با شماره 61088-021 تماس حاصل کنند. مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن بعد از ساعات مذکور به صورت 24 ساعته با ضبط صدای مشتریان آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات بوده و در اسرع وقت به بررسی این انتقادات و پیشنهادات و پاسخگویی به آنها می پردازد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000