حمایت بانک مسکن از فعالان و سازندگان حرفه ای بخش مسکن

مدیر شعب استان یزد ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اقدام به معرفی خدمات ارایه شده توسط بانک مسکن در استان یزد کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، صیدنبی حیدریان با اشاره به بخش تقاضای مسکن و رویکرد حمایت از اقشار متوسط جامعه، واحد های مسکونی میان متراژ با رعایت الگوی مصرف و با توجه به استطاعت بازپرداخت اقساط توسط متقاضیان را از جمله اهداف تسهیلاتی این بانک بیان نمود.
حیدریان در ادامه افزود: در حال حاضر بانک مسکن با شبکه گسترده خود در سطح کشور به عنوان بانک توسعه ای-تخصصی با 80 سال سابقه علاوه بر تولید واحدهای مسکونی، در اعطای تسهیلات و خدمات بخش مسکن و موضوعات مرتبط با نظام تامین مالی مسکن و ساختمان فعالیت نموده و انواع خدمات بانکی مورد نیاز مشتریان حقیقی و حقوقی را از جمله سپرده پذیری، پرداخت تسهیلات، صدور ضمانتنامه، خدمات ارزی، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، مشاغل، خوداشتغالی، جامعه ایثارگران و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و ... در بخش مسکن که مهمترین و اساسی ترین نیاز مردم است را ارایه می نماید. وی باتوجه به اهمیت مسکن و ساختمان در اقتصاد کشور و تاثیر قابل ملاحظه آن بر سایر بخش های اقتصادی و همچنین اتکای بخش مذکور به سرمایه گذاری بخش خصوصی و تامین عمده مواد و مصالح مصرفی از محل تولیدات داخلی را از مزایای این بخش مهم اقتصادی برشمرد.
مدیر شعب استان یزد اظهار داشت: تسهیل فرآیند تامین مالی حوزه مسکن و توسعه شهری و اعطای تسهیلات جهت تامین مسکن کلیه خانوارهای فاقد مسکن و ارایه خدمات مالی، بانکی و مشاوره ای به فعالان، توسعه گران و سازندگان واحد های مسکونی منطبق برای اقشار میان درآمد و کم درآمد با تاکید بر احیای بافت های فرسوده شهرهای میان جمعیتی از جمله ماموریت بانک مسکن می باشد.
صیدنبی حیدریان گفت: بانک مسکن با توجه به نوع فعالیت خود تسهیلات در حوزه خرید و ساخت مسکن را مبتنی بر سپرده گذاری یا بدون سپرده گذاری تعریف کرده که متقاضیان با توجه به شرایط خود یکی از این روش‎ها را می‌توانند انتخاب کنند. بانک مسکن طی هشتاد سال فعالیت خود و ایجاد صندوق پس انداز مسکن توانست منابع مردم را در تامین مسکن، فعال کند. روند تکاملی صندوق پس انداز مسکن، امروز به نقش آفرینی صندوق پس انداز مسکن یکم منتهی شده است. بانک مسکن از همین طریق، تاکنون تامین مالی میلیون ها خانوار متقاضی مسکن را انجام داده است. صندوق پس انداز مسکن یکم دو نقش برجسته و دست آورد داشته است. از یک طرف، این صندوق به عنوان یک محصول تامین مالی مسکن می تواند بخشی از اقشار جامعه متقاضی مسکن را با نرخ فوق العاده پایین و تسهیلات بلندمدت تامین مالی کند و از طرفی نظام پس انداز مسکن را احیاء کند.
بانک مسکن طی سالیان متمادی با ایجاد برنامه‌ریزی‌های مستمر در جهت ایجاد شرایطی برای اقشار مختلف در اقصا نقاط کشور انواع تسهیلاتی را برای ساخت و همچنین خرید مسکن تدارک دیده است. وی انواع تسهیلات ساخت مسکن اعم از انفرادی و انبوه سازی را از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، حساب صندوق پس انداز مسکن یکم، تسهیلات بدون سپرده و تسهیلات بافت فرسوده برشمرد و تاکید کرد: مجموعه سیاست های بانک همواره در راستای خانه دار کردن مردم و حمایت مالی از انبوه سازان حرفه ای و مجتمع سازان که نقش مهمی در ساخت و ساز دارند بوده است.
این مقام مسوول بانک مسکن، استفاده از تسهیلات از محل صندوق پس انداز مسکن یکم برای ساخت و خرید انفرادی واحد مسکونی را عنوان و اعلام کرد: در این نوع تسهیلات که مبتنی بر سپرده گذاری می باشد سقف فردی پرداختی برای مرکز استان ۶۰ میلیون تومان و برای سایر شهرهای استان ۴۰ میلیون تومان است. زوجین نیز می توانند به صورت تجمیعی، ۱۲۰ میلیون تومان در مرکز استان و در سایر شهرهای استان ۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت نمایند. وی نرخ بازپرداخت این تسهیلات را در مناطق شهری 8 درصد و در مناطق بافت فرسوده 6 درصد با بازپرداخت 12 ساله عنوان نمود.
حیدریان برای مشتریانی که قصد استفاده فوری و بدون سپرده گذاری از تسهیلات مسکن در سال جاری را داشته باشند گفت: این دسته از مشتریان می توانند با خرید اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات بانک مسکن در شهر یزد از سقف تسهیلات به مبلغ 500 میلیون ریال به صورت فردی و در صورت استفاده به صورت زوجین تا سقف 800 میلیون ریال با بازپرداخت 12 سال بهره مند شوند.
مدیر شعب بانک مسکن استان به مشتریانی که قصد برنامه ریزی طولانی تری جهت خانه دار شدن خود یا فرزندشان را دارند استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن جوانان در حا حاضر با نرخ بازپرداخت 9 درصد و مدت بازپرداخت 20 سال را پیشنهاد کرد.
وی از دیگر انواع تسهیلاتی که به متقاضیان پرداخت می شود را تسهیلات بدون سپرده ساخت بیان نمود و اظهار داشت: به منظور ترغیب و تشویق سرمایه گذاری و ساخت و ساز در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری ، به اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن با دوره بازپرداخت 15 سال اشاره کرد.
مدیر شعب بانک مسکن استان یزد یکی دیگر از اولویت های بانک مسکن را حمایت از فعالان و سازندگان حرفه ای بخش مسکن نام برد و خاطر نشان کرد: پرداخت تسهیلات در حال متمرکز شدن بر روی انبوه سازان دارای گواهی نامه صلاحیت دار است و قطعاً این رویکرد ارتقا کیفیت ساخت و ساز ، مدیریت بهینه مصرف انرژی و حمایت از فعالان حرفه ای را به دنبال خواهد داشت. وی اضافه کرد؛ به منظور تشویق سازندگان حرفه ای نرخ سود تسهیلات ساخت برای سازندگان یک درصد کمتر محاسبه خواهد شد.
وی با اشاره به طرح مسکن مهر افزود: بانک مسکن در قالب طرح مسکن مهر ازابتدا تاکنون بیش از 2 میلیون واحد مسکونی را تامین مالی کرده است که سهم استان در طرح مسکن مهر 26 هزار واحد مسکونی بوده که 98 درصد واحدهای احداثی به خریداران تحویل داده شده است.
مدیر شعب استان یزد میزان تسهیلات قرض الحسنه پرداختی توسط این بانک را در سال جاری در استان بیش از 900 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و اشتغالزایی و 1300 مورد تسهیلات در بخش مسکن و ساختمان عنوان نمود.
مدیر شعب بانک مسکن استان یزد در ادامه افزود: در جهت حمایت از گیرندگان تسهیلات که بنا به دلایلی تسهیلات آنها معوقه شده است اجرای طرح موسوم به چاووش (بخشیدگی جرائم تاخیر) به مناسبت هشتادمین سالروز تاسیس بانک و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تا پایان بهمن ماه سال جاری تمدید شد تا مشتریان بیشتری بتوانند از این امتیاز بهره‌مند شوند.
وی از پیش‌بینی یک امتیاز ویژه در فاز جدید اجرای طرح چاووش خبر داد که بر اساس آن مشتریانی که فاقد مطالبات غیرجاری بوده و یا نسبت به واریز مطالبات غیرجاری خود اقدام کنند، تغییر نام مدیون (انتقال تسهیلات به غیر) بدون واریز درصد، در طول دوره طرح امکان‌پذیر خواهد بود.
وی با اشاره به اجرایی شدن ماده 2 تبصره 35 قانون بودجه توسط بانک مسکن، تصریح کرد: علاوه بر طرح چاووش که با تصمیم هیات مدیره بانک مسکن در حال اجرا است، ظرفیت بسیار مطلوب دیگری نیز مطابق ماده 2 تبصره 35 قانون اصلاح قانون بودجه سال 95 به شعب بانک ابلاغ شده است که بر اساس آن، مشتریان می‌توانند با تسویه اصل تسهیلات دریافتی، از بخشودگی سود و جرایم متعلقه برخوردار شوند.
وی از مشتریان و متقاضیان دریافت تسهیلات و مشمولین طرح بخشودگی جرائم بانک مسکن خواست تا جهت کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از مشاوره تخصصی به شعب بانک مسکن در سراسر استان مراجعه نمایند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000