رشد افتتاح حساب در صندوق پس انداز مسکن یکم

روند افتتاح حساب در صندوق پس انداز مسکن یکم در بانک مسکن از رشد مثبت برخوردار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، از تداوم افزایش میزان استقبال خانه اولی ها برای سپرده گذاری در صندوق پس انداز مسکن یکم خبر داد و اعلام کرد: طی یک هفته منتهی به چهارم بهمن ماه سال جاری تعداد سپرده های افتتاحی در این صندوق رقمی برابر با نیم درصد افزایش پیدا کرد.

مسعود ایزدی درباره این میزان رشد هفتگی در ورود متقاضیان تسهیلات مسکن به صندوق پس انداز مسکن یکم افزود: در فاصله 27 دی ماه تا چهارم بهمن ماه سال جاری 2 هزار و 690 فقره حساب جدید در صندوق مسکن یکم افتتاح شد. این تعداد حساب در شهرهای مختلف کشور در این صندوق تشکیل شده است که بر اساس آن کل سپرده های افتتاحی در صندوق مسکن یکم به 559 هزار و 67 فقره رسیده است.
مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن در ادامه گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن تصریح کرد: از محل پرداخت تسهیلات خرید مسکن توسط صندوق پس انداز مسکن یکم تا کنون 92 هزار و 282 متقاضی واجد شرایط اقدام به دریافت تسهیلات خود کرده و با استفاده از آن در شهرهای مختلف کشور صاحب خانه شده اند. این تعداد تسهیلات مسکن یکم ارزشی معادل 6 هزار و 986 میلیارد و 800 میلیون تومان داشته است.
در تهران به هر سپرده گذار واجد شرایط در صندوق پس انداز مسکن یکم در پایان مدت سپرده گذاری 80 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن پرداخت می شود. در شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک نیز به ترتیب 60 میلیون و 50 میلیون تومان از همین تسهیلات ارایه می شود.
ایزدی با بیان اینکه شرط پرداخت تسهیلات در صندوق پس انداز مسکن یکم سپرده گذاری با کف معین و طول زمانی مشخص است گفت: در یک هفته منتهی به چهارم بهمن سال جاری یک هزار و 197 فقره تسهیلات توسط صندوق پس انداز مسکن یکم به سپرده گذاران واجد شرایط پرداخت شد. این تعداد تسهیلات ارزشی معادل با 93 میلیارد و 700 میلیون تومان داشته است.
تعداد تسهیلات پرداخت شده در این هفته مورد گزارش 1.3 درصد رشد هفتگی داشته است. همچنین میزان ریالی این تعداد تسهیلات پرداختی نیز 1.4 درصد افزایش هفتگی نشان می دهد.
بر اساس آمارهایی که مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن اعلام کرده است، مانده سپرده های زنده در صندوق پس انداز مسکن یکم تا چهارم بهمن سال جاری به6 هزار و 509 میلیارد تومان می رسد و تعداد سپرده های زنده نیز 371 هزار و 417 فقره است.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن اگر چه در تهران به دلیل جهش قیمت مسکن روند افتتاح حساب و دریافت تسهیلات خرید مسکن نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده اما در سایر شهرها از جمله شهرهای متوسط و کوچک همچنان استقبال از سپرده گذاری و دریافت تسهیلات مسکن یکم رو به رشد و از وضعیت مطلوب برخوردار است.
ایزدی با بیان اینکه تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم در بافت های فرسوده با دو واحد درصد نرخ سود کمتر نسبت به سایر مناطق شهری به متقاضیان خرید مسکن تعلق می گیرد افزود: این صندوق در سال آینده نقش بسزایی در فعالیت های بازار مسکن ایفا خواهد کرد. با توجه به اینکه برای سال آینده ساخت 100 هزار واحد مسکونی از طریق نوسازی بافت های فرسوده در شهرهای کشور پیش بینی شده است تسهیلات خرید مسکن یکم با نرخ سود 6 درصد در بافت فرسوده یک محرک جدی و قوی برای رونق مسکن در این بافت ها خواهد بود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000