مدیر کل تعاونی های توزیعی وزارت تعاون

تعامل با بانک مسکن برای اجرای مصوبه افزایش تسهیلات مسکن مهر به ۴۰ میلیون

رستمی مال خلیفه از تعامل با بانک مسکن برای اجرایی شدن مصوبه افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر به 40 میلیون تومان خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

رستمی مال خلیفه در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف پروژه های مسکن مهر ساخته شده توسط تعاونی‌ها گفت: از مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور، ۸۴۲ هزار و ۸۱۹ واحد در قالب تعاونی ها ساخته شده است که یک سوم از کل پروژه‌های مسکن مهر را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 731 هزار واحد مسکن مهر ِ ساخته شده در قالب تعاونی ها به متقاضیان واگذار شده است، ادامه داد: حدود 113 هزار واحد نیز هنوز به متقاضیان واگذار نشده است که باید تعیین تکلیف شوند.

مدیرکل تعاونی های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: پیشرفت پروژه های باقیمانده مسکن مهر ی که در قالب تعاونی ها ساخته شده اند از 40 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

رستمی مال خلیفه درباره زمان تعیین تکلیف پروژه های باقی مانده تعاونی های مسکن مهر ادامه داد: برخی از پروژه ها دارای مشکلات حقوقی هستند که باید این مشکلات برطرف شوند که حدود50 هزار واحد را شامل می شود؛ همچنین تعدادی از واحدها به دلیل سهم آورده پایین متقاضیان هنوز تکمیل نشده اند.

وی تاکید کرد: بعضی از واحدهای دارای مشکل حقوقی به مراجع قضایی معرفی شدند که بخشی از آنها ناشی از اختلافات اعضا با یکدیگر و بخشی ناشی از اختلاف با پیمانکاران است.

رستمی همچنین افزود: وزارت تعاون متولی سه رکن اصلی بازرس، مجمع و هیأت مدیر تعاونی های مسکن مهر است و رسیدگی به مشکلات مالی این تعاونی‌ها با وزارت تعاون نیست بکله مشکلات حقوقی و مالی تعاونی های مسکن مهر باید در مراجع قضایی رسیدگی شود.

مدیر کل تعاونی های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پیگیری ها برای رفع مشکلات حقوقی تعاونی های مسکن مهر در حال انجام است گفت: البته برخی از واحدها به دلیل سهم پایین آورده متقاضیان بلاتکلیف مانده که مردم نیز باید در این زمینه مشارکت کنند.

رستمی مال خلیفه گفت: در این زمینه اقدامات لازم در حال پیگیری است. یکی از این اقدامات اجرای مصوبه افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر به 40 میلیون تومان است که در این زمینه مرتب با مسوولان بانک مسکن در تعامل هستیم تا دریافت متمم تسهیلات برای پروژه های مسکن هر چه زودتر به نتیجه برسد و متقاضیان بتوانند از تسهیلات 40 میلیون تومانی نیز استفاده کنند.

این مقام مسوول در وزارت تعاون با تاکید بر اینکه از متقاضیان نیز درخواست می کنیم تا نسبت به افزایش سهم آورده خود اقدام کنند گفت: این موضوع یکی از مشکلات روند کند تکمیل برخی از پروژه ها است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000