الزامات اجرای برنامه مسکن ارزان قیمت

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۱۱/۲۵
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح مسکن ارزان قیمت، الزامات اجرای این سیاست را تشریح کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، سیداحسن علوی، برنامه وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن ارزان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امروز کشور با کمبود جدی مسکن مواجه است، از این رو دولت تمام تلاش خود را برای تولید مسکن جدید برای اقشار جوان صورت دهد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: بر اساس برنامه و هدفگذاری این وزارتخانه در راستای ساخت مسکن ارزان قیمت، قرار است از سوی دستگاه های پیش بینی شده و ذی صلاح، زمین رایگان برای ساخت در اختیار سازندگان قرار گیرد.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه خانه اولی‌ها در اولویت دریافت مسکن ارزان قرار خواهند گرفت، افزود: این طرح از آن جهت مورد توجه است که زمین تاثیر قابل ملاحظه ای در قیمت تمام شده مسکن دارد بنابراین تامین زمین رایگان تا حد قابل توجهی از قیمت تمام شده مسکن می کاهد.
وی اظهار داشت: مولفه زمین در بحث قیمت گذاری مسکن بسیار برجسته و پررنگ است، بنابراین اگر دولت بتواند اراضی را به صورت رایگان یا با قیمت پایین تر در اختیار سازنده قرار دهد، به طور حتم می توان به میزان قابل توجهی قیمت مسکن را کاهش داد.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مسکن ارزان نباید به سرنوشت پروژه های مسکن مهر دچار شود، ادامه داد: روند اجرای پروژه مسکن مهر به این صورت بود که قراردادهای چند جانبه میان دولت، پیمانکار و بانک ها منعقد شده و اراضی در اختیار پیمانکاران قرار می گرفت و آن ها مسکن را تولید و به متقاضیان عرضه می کردند.
وی با بیان اینکه متأسفانه در اجرای مسکن مهر شاهد بودیم که برخی از پیمانکاران و تعاونی ها در حین اجرای پروژه، به تعهدات خود عمل نکردند، تاکید کرد: این مسئله موجب سرگردانی مردم شد، همچنین بحث کیفیت ساختمان های مسکن مهر نیز یکی از مشکلات و دغدغه هایی بود که در این عرصه رخ داد.
علوی با اشاره به الزامات اجرای برنامه ساخت مسکن ارزان قیمت نیز گفت: در اجرای پروژه مسکن ارزان، وزارت راه و شهرسازی تمام امور را باید مدیریت کند به این صورت که پیمانکاران بعد از تأیید صلاحیت فنی و کارشناسی، در اراضی ارائه شده دولت، مشغول به فعالیت شوند و پس از پایان پروژه، دولت خود اقدام به فروش کند تا تمام روند اجرای پروژه تحت نظارت دولت باشد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000