تسهیلات‌دهی در استان کردستان بهبود می‌یابد

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۳۹۷/۱۱/۲۸
همتی با بیان اینکه، تسهیلات‌دهی در استان کردستان بهبود می‌یابد، گفت: تصمیم داریم حجم تسهیلات را افزایش و توسعه دهیم تا طرح‌ها در استان بیشتر شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از ایبنا، عبدالناصر همتی در سفر یک روزه خود به استان کردستان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه هدف اصلی اعتلای استان کردستان است، اظهار داشت: امیدواریم شاهد بهبود وضعیت اقتصادی استان کردستان باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا کمتر از یک درصد تسهیلات به استان کردستان تخصیص یافته است؟ گفت: از آنجایی که میزان سپرده گذاری در این استان پایین است به همین دلیل میزان تسهیلات دهی مناسب نبوده و وضعیت مالی نیز مناسب نیست؛ البته این چرخه را می شکنیم و از منابع مالی کشور به این استان تخصیص می دهیم. رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر بهبود وضعیت نظارت در نظام بانکی گفت: هر چند ممکن است مشکلاتی باشد اما تلاش می کنیم وضعیت را بهبود دهیم.

همتی در پاسخ به این پرسش که نسبت تسهیلات به سپرده ها در استان کردستان با رقم ۸۰.۲۱ درصد رتبه ۱۴ است اما کهکیلویه و بویراحمد ۱۰۵.۶۲ درصد، ایلام ۱۰۰.۲۱ درصد و خراسان شمالی ۹۸درصد است و چرا درصد تسهیلات پرداختی به کردستان کم است؟ تصریح کرد: برخی از تسهیلات از مرکز انجام می شود و بر همین اساس در عملکرد بانک های استان دیده نشده و جزو عملکرد استان نیست. وی خاطر نشان کرد: تسهیلات دهی به هر دلیلی پایین بوده، تصمیم داریم که حجم تسهیلات را افزایش و استان را توسعه دهیم تا طرح ها در استان بیشتر شود.

یادآور می شود، رییس کل بانک مرکزی همچنین در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان کردستان با اشاره به لزوم حمایت بانک ها از پروژه های توسعه ای کردستان گفت: بانک ها با همکاری صندوق توسعه ملی می توانند برای طرح های مناسب طبق ضوابط این صندوق تسهیلات پرداخت کنند. همتی با تاکید بر حمایت مالی از پروژه ها در استان کردستان نیز خاطرنشان کرد: مشکلی از نظر کمک به طرح های مختلف نداریم و بر این مبنا بانک ها باید با تمام توان در این مسیر وارد شوند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000