وعده بانک مسکن برای ساخت مدرسه درشهرستان سروآباد عملیاتی شد

کلنگ ساخت مدرسه ۶ کلاسه روستای حسین آباد در شهرستان سروآباد استان کردستان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به زمین زده شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری هیبنا، جلال الدین سلیمی مدیر شعب استان کردستان در آیین کلنگ زنی این مدرسه که با حضور مدیران استانی و شهرستان سروآباد برگزار شدگفت: مدرسه 6 کلاسه روستای حسین آباد در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع با 530 متر مربع زیربنا با پنج میلیارد ریال اعتبار احداث می شود و عملیات اجرایی آن از امروز بصورت رسمی آغاز می شود.
جلال الدین سلیمی افزود: این بانک در نظر دارد مدرسه 12 کلاسه حسین آباد را طی یک سال بسازد و پس از آن امیدوار است با همراهی مردم خوب استان کردستان در برنامه ای پنج ساله، پنج باب مدرسه در مناطق روستایی استان کردستان احداث کند.
سلیمی با اشاره به تأمین اعتبار مدارس خیر ساز ازمحل حسابهای قرض الحسنه و احداث آن در مناطق کمتر توسعه یافته روستایی و حاشیه شهرها تصریح کرد: بانک مسکن علاوه بر تأمین سرپناه برای تمام ایرانیان، با احداث مدرسه در جای جای ایران اسلامی خصوصا استان کردستان، برای تربیت آینده سازان این مرزو بوم همت گمارده است.
مدیر شعب استان همچنین با اشاره به اینکه شهرستان سروآباد 48 هزار نفر جمعیت دارد، اضافه کرد: بانک مسکن در چهار سال فعالیت خود در این شهرستان مبلغ 110 میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه شهرستان خصوصا بخش مسکن پرداخت کرده است.
سلیمی اظهار داشت: این میزان تسهیلات در قالب کمک هزینه احداث 250 واحد روستایی، 250 فقره قرض الحسنه و 100 فقره تسهیلات خود اشتغالی پرداخت شده است.
وی یادآور شد: سرانه پرداخت تسهیلات بانک مسکن در این شهرستان برای هر نفر 2 میلیون ریال بود که نسبت به شاخص کشوری بالاتر است و انتظار می رود مردم با مشارکت خود بتوانند این سرانه را در راستای توسعه پایدار شهرستان افزایش دهند.
در ادامه این مراسم رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کردستان به تلاشهای 16 ساله خیرین مدرسه ساز در استان با احداث 475 مدرسه در قالب 2 هزار و 340 کلاس درس را با یک هزار و 350 میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: همت مدیران بانک مسکن در محرومیت زدایی از استان و احداث مدرسه بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
ابراهیم حسامی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اظهار داشت: نیکوکاران، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده اند به بحث آموزش و اهمیت آن در توسعه کشور بی اهمیت نیستند و تاکنون با مشارکت خود طرح های مختلفی را اجرا کرده در کنار بانک مسکن نهادهای مختلفی از جمله سپاه پاسداران و بنیاد برکت نیز دولت را در امر نوسازی مدارس کمک می کنند.
لازم بذکر است مدرسه 6 کلاسه روستای حسین آباد شهرستان سروآباد با 200 دانش آموزی که پیش از این در ساختمان های استیجاری تحصیل می کردند، با مشارکت بانک مسکن احداث و از سال آینده آماده بهره برداری است .


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000