روایت متولی بخش مسکن از وظیفه اصلی وزارت راه و شهرسازی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۱۲/۰۴
اسلامی با تاکید بر توجه به مسکن و ایجاد فضای کسب و کار در بافت‌های فرسوده گفت: تعادل بخشی به بازار مسکن وظیفه اصلی وزارت راه و شهرسازی است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تسهیل در عرضه مسکن هدف اصلی ما در این دوره محسوب می‌شود گفت: ایجاد سیاست پابرجا و برنامه مستمر در جریان تولید مسکن به ویژه توسط بخش خصوصی جزو برنامه‌های محوری ما بوده که هم اکنون در قالب برنامه عرضه و تولید ٤٠٠ هزار واحد مسکن دنبال می‌شود. وی افزود: مشارکت مردم و همچنین خیرین در بافت های مسکونی جدیدی که شکل می‌گیرد امری ضروری محسوب شده و همکاری‌ها باید به گونه‌ای شکل بگیرد تا تمامی نیازهای مسکونی منطقه به نحو احسن برآورده شود.
این مقام مسوول با تاکید بر اینکه تعادل بخشی بازار مسکن وظیفه قانونی وزارت راه و شهرسازی در این مرحله به شمار می‌رود، گفت: ما باید در این مسیر با مراقبت از عرضه و تقاضا نیاز مسکن را با سیستم سنجش منظم دنبال کرده و برای پشتیبانی از تقاضا و مدیریت آن، شرایط عرضه را با تسهیل‌گری برای فعالان اقتصادی فراهم کنیم.
اسلامی با اشاره به اینکه پیشنهادهای لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی در بودجه سال ٩٨ در سرفصل تبصره ٨ قانون جهت ارایه تسهیلات کافی به خریداران مسکن به مجلس شورای اسلامی ارایه شده است، گفت: بحث مسکن شهری و گسترش شهرهای جدید استان در صورت وجود استعداد و تأسیسات زیربنایی و همچنین احیای بافت فرسوده از طریق مسائل زیرساختی چون مسکن از مباحث مهم استان مرکزی به شمار می‌رود که باید دنبال شود. در بافت‌های فرسوده باید در حوزه روبنایی مسکن و فضای کسب و کار، کار شده و گسترش یابد چرا که در این صورت سرمایه‌گذاری در سرانه‌ها به صورت خود به خود انجام شده و از حاشیه‌نشینی جلوگیری می‌شود.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000