انبوه‌سازان ایرانی شهرک ۲۰۰ هزار واحدی در دمشق می‌سازند

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۱۲/۰۶
نایب رییس انجمن صنفی انبوه سازان استان تهران از امضای تفاهم نامه ساخت شهرک مسکونی ۲۰۰ هزار واحدی در دمشق با سوری ها خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ایرج رهبر در نشست خبری گرامیداشت روز مهندس با بیان اینکه عمده تلاش ما در افزایش صدور خدمات فنی مهندسی به کشورهای همسایه است و باید این روند تقویت شود، گفت: اخیرا در سفری که همراه با اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به سوریه داشتیم، تفاهمنامه هایی امضا شد مبنی بر اینکه انبوه سازان ایرانی شهرک ۲۰۰ هزار واحدی در دمشق احداث کنند.

وی افزود: ما در این راه، کشورهای رقیب هم داریم که علاوه بر روسیه، کشورهای عربی نیز که در زمان جنگ داخلی این کشور با دمشق قطع رابطه کرده بودند آماده ورود به حوزه بازسازی سوریه هستند. به عنوان نمونه قطر ۲ میلیارد دلار و عربستان ۷ میلیارد دلار برای بازسازی سوریه کنار گذاشته اند و ایران نیز قرار است سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری در دمشق داشته باشد.

به گفته نایب رییس انجمن صنفی انبوه سازان استان تهران، سوری ها تمایل زیادی دارند که پیمانکاران ایرانی در این کشور فعال شوند. در دیداری که با نخست وزیر سوریه داشتیم تاکید کرد قطعا ایران اولویت ما در واگذاری پروژه ها به پیمانکاران خارجی است.

رهبر ادامه داد: با رکود ساخت و ساز در کشور ۴۵۰ هزار مهندس در بخش اشتغال دچار مشکل شده اند که با ورود به صحنه بازسازی سوریه می‌توانند فعال شوند. ظرفیت صادرات غیرنفتی ایران ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار است که در حال حاضر حتی به ۲ میلیارد دلار هم نرسیده است ولی با فعال شدن پیمانکاران و انبوه‌سازان در سوریه می‌توانیم صادرات غیرنفتی را تقویت کنیم اما لازمه دستیابی به این هدف بازگرداندن مشوق‌های صادراتی و صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی معتبر از سوی بانک‌های ایران است.

وی افزود: برای این منظور قرار است بانک های ایرانی در سوریه شعب افتتاح کنند تا این مشکل برطرف شود. تفاهم نامه های مشابهی نیز از سوی بانک مرکزی با عراقی ها برای راه اندازی شعب بانک های ایرانی در این کشور برای رفع مشکلات بانکی پیمانکاران و انبوه سازان به امضا رسیده است.

نایب رییس انجمن صنفی انبوه سازان استان تهران تصریح کرد: قرار است ۴۰۰ هزار واحد در طول ۴ سال آینده در کشور ساخته شود که ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده، ۱۰۰ هزار واحد از سوی بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و و ۲۰۰ هزار واحد با مشارکت شرکت عمران شهرهای جدید در این شهرها احداث شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000