مرکز آمار ایران جزییات تحولات بازار مسکن در پاییز ۹۷ را اعلام کرد

افزایش ۶۰ درصدی قیمت مسکن در کشور

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۱۲/۱۱
مرکز آمار ایران در گزارشی که صبح امروز منتشر کرد از افزایش ۶۰.۳ درصدی میانگین قیمت مسکن در شهرهای کشور در پاییز امسال در مقایسه با پاییز ۹۶ خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا،براساس این گزارش،متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور 2 میلیون و623 هزار تومان با میانگین مساحت 107 مترمربع و متوسط عمربنای 11 سال بوده است که نسبت به فصل قبل،17.8 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 60.3 درصد افزایش داشته است.
همچنین اطلاعات این گزارش نشان می‌دهد،متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور 2 میلیون و 10 هزار تومان با میانگین مساحت 292 مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل ،21.6 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 79.3 درصد افزایش داشته است.
همچنین اطلاعات مندرج در این گزارش نشان می دهد متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره‌ی یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کشور 10 هزارو 912 تومان با میانگین مساحت 97 مترمربع و متوسط عمربنای 13 سال بوده است که نسبت به فصل قبل 0.9 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 25.4 درصد افزایش داشته است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000