نیمی از جمعیت کردستان در حوزه بازآفرینی شهری زندگی می‌کنند

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۱۲/۱۳
اکنون ۵۲ درصد جمعیت استان در حوزه‌های واقع در بازآفرینی شهری و در ۲۷ درصد از فضای موجود و متراکم زندگی می‌کنند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سرپرست این اداره کل گفت: اکنون ۵۲ درصد جمعیت استان در حوزه های بازآفرینی شهری و در ۲۷ درصد از فضای موجود و متراکم زندگی می کنند.

شهرام ملکی در ششمین نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی کردستان اظهار داشت: این نشان می دهد جمعیتی متراکم در کمترین سطح در حال زندگی هستند که این امر باعث کمبود فضا برای ارائه خدمات عمومی شده است.

وی یکی از این مشکلات برای خدمات عمومی را نبود فضا برای ساخت مدرسه در مناطق منفصل شهری سنندج چون نایسر، گریزه و حسن آباد دانست و یادآور شد: تصرفات اراضی ملی گسترش پیدا کرده و در بعضی از مناطق ساخت و ساز در متصرفات انجام شده است.

ملکی خواستار یافتن راهکاری برای حل این معضل شد و گفت: تعامل میان دستگاه ها بویژه منابع طبیعی و راه و شهرسازی باید گسترش یابد و در این راستا منابع طبیعی زمین هایی را به راه و شهرسازی واگذار کند و همچنین محدوده قانونی شهر و روستا مشخص شود.

دادستان عمومی و انقلاب کردستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه اکنون در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، گفت: کمبودها در این شرایط باید مدیریت شود و هنر مدیر هم این است که با شناختی که از شرایط دارد، مدیریت کند.

علی اکبر جوهری ضمن گلایه از انفعال برخی از مدیران اظهار داشت: همگی باید طبق تاکید رهبر معظم انقلاب پای کار باشند و از این منابع عظیم ملی و سرمایه ها حفاظت کنیم.

وی با بیان اینکه در زمینه اراضی ملی متولی هر بخشی مشخص است، افزود: متولیان امر نسبت به تثبیت مالکیت اراضی ملی و دریافت اسناد این اراضی تلاش کنند و آن را همچون اصلی ببینند.

دادستان عمومی و انقلاب کردستان اضافه کرد: باید از ظرفیت های موجود در محل از جمله شوراها و دهیاری ها نیز بهره گرفت.

جوهری با اشاره به اینکه رفع اختلاف مالکیت بین دستگاه ها نیز اهمیت خاصی دارد، گفت: دستگاه هایی که اختلاف مالکیت دارند با تشکیل جلساتی این اختلافات را حل و رفع کنند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000