اتخاذ سیاستی به منظور خانه دار شدن اقشار کم درآمد

هدف از اتخاذ این سیاست کنترل تمام شده قیمت مسکن است تا اقشار کم درآمد توان خرید مسکن به عنوان نیاز ضروری را داشته باشند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره برداری از طرح 528 واحدی مسکن اقشار کم درآمد در کوی کوثر اراک در جمع مسوولین استان گفت: هدف از اتخاذ این سیاست کنترل قیمت تمام شده مسکن است تا اقشار کم درآمد توان خرید مسکن به عنوان نیاز ضروری را داشته باشند. وی افزود: 60 هزار واحد مسکونی از مجموعه واحدهای اقشار کم درآمد در کشور به متقاضیان کمیته امداد امام خمینی(ره) داده شده است. اسلامی تصریح کرد: نهادهای حمایتی؛ دهک های یک و 2 را برای تامین مسکن حمایت می کنند و دهک های سه و هفت جامعه نیز با تامین مسکن توسط وزارت راه وشهرسازی و با مشارکت انبوه سازان خانه دار می شوند. وی اظهار داشت: جریان بخشی به تولید مسکن از برنامه های محوری دولت دوازدهم است و طرح مسکن کوی کوثر اراک از مجموعه این طرح هاست.

وزیر راه و شهرسازی گفت: موقعیت کوی کوثر اراک در منطقه مناسبی قرار دارد که جاذبه های زندگی و کیفیت مورد نظر ساکنان در آن رعایت شده است. وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استانداردهای شهرسازی و معماری را به خوبی در کوی کوثر اراک لحاظ کرده و بانک مسکن نیز همواره درتامین منابع ساخت واحدهای مسکونی دولت پیش گام بوده است.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سئوال خبرنگاران پیرامون امکان افزایش وام مسکن به جهت افزایش قدرت خرید مردم خصوصا در شرایط کنونی که قیمت مسکن رشدی نجومی داشته است اظهار داشت: یقینا افزایش وام مسکن کمکی به مردم و متقاضیان مسکن نخواهد کرد.وی گفت: از وظایف وزارت راه و شهرسازی ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای مسکن، به ویژه برای اقشار کم درآمد و متوسط جامعه است. بنابراین آنچه برای ما مهم است، این است که بتوانیم به جریان تولید مسکن پایدار کمک کنیم.

وزیر راه در ادامه، از پروژه مشارکتی بازآفرینی شهری ۳۳۶ واحدی مسکن امید واقع در کوی سجادیه اراک بازدید و در جریان جزییات این پروژه قرار گرفت. وی در حاشیه بازدید از این پروژه ضمن ابراز خرسندی از همکاری و هماهنگی بخش خصوصی در ساخت پروژه‌های بازآفرینی استان بیان کرد: باید حواسمان باشد در این پروژه‌ها به برنامه‌هایی که اثربخشی لازم در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان را ندارند خیلی اهمیت قائل نشویم و فرصت‌ها را صرف امور اثربخش کنیم. اسلامی تشکیل یک کنسرسیوم از سوی انبوه‌سازان اراک در اجرای پروژه‌های بازآفرینی را نقطه قوت این استان دانست و گفت: این امر نشان دهنده یک همیت استانی و اقدامی ماندگار در این حوزه خواهد بود. به گفته وی تجمیع پلاک‌ها در بافت فرسوده اقدام موثر دیگری از سوی این کنسریوم است که در حال حاضر از پیشرفت خوبی برخوردار است. اسلامی افزود: بدون شک این اقدامات در نهایت باعث تمدن‌سازی خواهد شد و فرهنگ جدیدی را برای ساکنین این منطقه به ارمغان خواهد آورد. در حقیقت هدف اصلی بازآفرینی شهری نیز همین بوده تا مشکلات بافت‌های ناکارآمد شهری در حوزه‌هایی که اثربخشی اجتماعی دارد مورد توجه قرار گرفته و ارتقای سطح کیفی زندگی مردم در نهایت حاصل شود. این مقام مسوول یادآور شد: رسیدگی به نیاز‌های اصلی جامعه در بافت‌های ناکارآمد هدف اصلی ما می باشد، ما باید کاری کنیم تا خطرات موجود در این بافت‌ها در زمان بروز حادثه به حداقل رسد و سازه‌های استاندارد جایگزین آن شود. از تمامی تیم اجرایی این پروژه‌ها می‌خواهم که اصول فنی در ساخت و ساز را رعایت کنند؛ نکته‌ای که وعده رییس جمهوری و مطالبه مستمر وی در این حوزه به شمار می‌رود.

شایان ذکر است در برنامه بازدید وزیر راه و شهر سازی از پروژه های مسکن و ساختمان در شهر اراک، مجید امیری مدیر شعب بانک مسکن استان در معیت استاندار مرکزی، نمایندگان شهرهای اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسوولین استان، وزیر راه و هیات همراه را همراهی و پاسخگوی سوالات ایشان در خصوص تسهیلات بانک مسکن در پروژه های ساختمانی در استان و نیز سوالات مطروحه از سوی مردم حاضر در محل پروژه ها بودند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000