اسلامی در مراسم بهره برداری از ۶۲۰ واحد مسکونی مطرح کرد

با ارایه مشوق قدرت خرید مسکن را بالا می‌بریم

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۱۲/۱۸
توقف فعالیت‌هایی که هیچ گونه اثربخشی بر افزایش کیفیت زندگی در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری ندارد رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی در حوزه بازآفرینی شهری است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از ۶۲۰ واحد مسکونی در شهر مشهد ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب و تشکر از مسوولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ما هیچ شأنی جز خدمتگزاری نداریم؛ وظایف ما در وزارت راه و شهرسازی متنوع و گوناگون است و پیوستگی زیادی با زندگی روزمره مردم دارد بنابراین ما به خود اجازه نمی‌دهیم در فعالیت‌هایمان تعلل و وقفه ایجاد شود.

وی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم تا براساس نیاز جامعه و تکالیف برنامه‌ای خود اقدام کرده و بر همین اساس مسکن برای ما سرفصل مهمی است.

اسلامی به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای تأمین مسکن مورد نیاز جامعه اشاره کرد و گفت: امروز با خط مشی تکمیل مسکن مهر و همچنین آغاز عملیات اجرایی احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور یک برنامه مشخص برای تأمین مسکن وجود دارد که براساس نیاز جامعه تدوین شده است.

این مقام مسوول افزود: یکی از وظایف قانونی وزارت راه و شهرسازی تعادل بخشی به عرضه و تقاضای بازار مسکن در سطح کشور به شمار می‌رود، این برنامه به گونه‌ای تدوین شده که قشر متوسط و ضعیف را مخاطب قرار بدهد. تولید مسکن باید متناسب با قدرت استطاعت این قشر صورت بگیرد و تأمین مسکن برای آن‌ها را تسریع و تسهیل کند.

وزیر راه و شهرسازی برنامه بنیاد مسکن برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را یک بخشی از برنامه احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور دانست و گفت: پیش بینی می‌کنم که طبق این برنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حمایت استانداری خراسان رضوی دست کم ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهر مشهد احداث کند. بانک مسکن نیز از این طرح حمایت خواهد کرد.

وی افزود: عرضه زمین، اعطای مجوزهای مورد نیاز، ارایه تسهیلات مالی و قابلیت اجرایی در کنار هم این پروژه را پیش خواهد برد و احداث این واحدها را از بودجه دولتی بی‌نیاز خواهد کرد.

اسلامی با اشاره به برنامه‌های بازآفرینی شهری گفت: توقف فعالیت‌هایی که هیچ گونه اثربخشی بر افزایش کیفیت زندگی در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری ندارد رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی در حوزه بازآفرینی شهری است. این اقدامات شامل هزینه کرد غیرضروری برای حفظ وضع موجود بافت‌های فرسوده می‌شد.

وی ادامه داد: رویکرد جدید بر مبنای ساماندهی این بافت‌ها تدوین شده است و در برخی شهرها الگوهای موفقی در این زمینه وجود دارد.

اسلامی به طرح احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب برنامه‌های بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود به این طریق در شهر مشهد ۲ تا ۵ هزار واحد مسکونی احداث شود، امروز به همین علت در ستاد بازآفرینی استان حضور خواهم یافت و در این زمینه تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

این مقام مسوول ادامه داد: برای اجرای برنامه‌ای که از گسترش بافت فرسوده جلوگیری کرده و وضع موجود را ساماندهی کند در این جلسه تصمیم‌گیری خواهد شد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم به وجود ۲۱ شهر جدید در کشور اشاره کرد و گفت: این تعداد نیاز جامعه به مسکن را تأمین نمی‌کند پس اصراری وجود ندارد که شهرهای جدید در دوردست احداث شوند بلکه می‌توان این شهرها را در حومه شهرهای موجود احداث کرد.

وی ادامه داد: نکته مهم در مورد شهرهای جدید این است که در این شهرها تأسیسات زیربنایی وجود داشته و امکاناتی مانند آب و برق تأمین شود.

وی خطاب به مسوولان استانی و نمایندگان خراسان رضوی گفت: اگر شما محوطه‌هایی را برای احداث شهرهای جدید پیشنهاد کنید، این پیشنهاد در شورای عالی راه و شهرسازی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اسلامی بر ضرورت قرارگیری مسئله اسکان بر روی ریل اقدام و عمل تأکید کرد و گفت: در قانون بودجه یک ظرفیت ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای ساماندهی مسکن تصویب شده است که کمک بزرگی به تعادل بخشی بازار مسکن به حساب می‌آید.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر عرضه زمین برای احداث مسکن تصریح کرد: نکته مهمتر کمک به کسانی است که قصد احداث مسکن دارند، سیاست ما ارایه مشوق هایی برای تسهیل، تسریع و کاهش قیمت تمام شده مسکن است تا به افزایش قدرت خرید مسکن منجر شود.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم با این تصمیمات و سیاست‌ها در دوره دو ساله ۹۸ و ۹۹ هم ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر را به صورت تکمیل شده به مردم تحویل دهیم و هم برنامه احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور را عملیاتی کنیم.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000