چهار اقدام اجرایی برای بهینه سازی شعب بانک مسکن

محمود لاری، با تشریح جزییات چهار اقدام اجرایی برای بهینه سازی شعب و چابک سازی بانک مسکن، از برنامه ریزی برای ادغام ۵۱ شعبه و باجه در سال آینده خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

محمود لاری مدیر امور استان‌ها و بازاریابی بانک مسکن در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، درباره عملکرد استان ها در حوزه افزایش بهره وری نیروی کار گفت: در خصوص افزایش بهره وری در شعب و مدیریت‌ها فعالیت‌های این مدیریت امور در دو بخش سرمایه انسانی و همچنین اصلاح و بهینه سازی شبکه شعب صورت گرفته است.
وی ادامه داد: به طور حتم یکی از مهمترین راهکارهای بهره وری استفاده از مدیران توانمند و کارآزموده می باشد که با هدایت و سرپرستی مجموعه تحت پوشش بتواند با بهره مندی از سازوکارهای مدیریتی صحیح از تمام امکانات در جهت موفقیت سازمان استفاده کند. برهمین اساس یکی از اقداماتی که به منظور افزایش بهره وری نیروی کار همواره در دستور قرار داشته، انتصابات براساس شایسته سالاری و برنامه محوری و عملکرد محوری بوده است.
مدیر امور استان‌ها و بازاریابی بانک مسکن، با بیان اینکه بخش دوم اقدامات در راستای بهره وری نظارت و پایش مستمر عملکرد شعب و برنامه ریزی در جهت اصلاح و بهینه سازی و توزیع جغرافیایی شبکه شعب است، افزود: ضرورت ارزیابی، نظارت و بررسی مستمر عملکرد و کارکرد شعب، شناسایی نقاط ضعف و حسب مورد ارایه راهکارهای لازم و اتخاذ تصمیمات مناسب به منظور رفع موانع از اهمیت قابل ملاحظه ای در ارتقای کارآیی و بهره وری شعب برخوردار است. لذا دلایلی از قبیل توسعه روزافزون مناطق و گسترش شهرها و بعضاً تغییر بافت منطقه محل استقرار، محدودیت فضای سالن معاملات برخی از شعب، عدم جانمایی و مکان یابی صحیح و ... موجب شده تا ضرورت مهندسی مجدد شبکه موجود و همچنین ساماندهی و بازنگری در وضعیت شعب بیش از پیش حائز اهمیت باشد.
لاری افزود: با همین رویکرد نیز برنامه ریزی های لازم در جهت ارزیابی عملکرد شعب و اخذ گزارشها و بازخوردهای مقتضی از مدیریتها و بررسی دقیق شبکه موجود صورت گرفت به نحوی که جهت بهینه سازی شعب اقدامات اجرایی در چهار فرآیند «اعطای فرصت اصلاح عملکرد» ، «انحلال و ادغام»، «تأسیس و ایجاد شعبه جدید» و «جابجایی محل استقرار شعبه» پیش بیـنی و در طی سالجاری و از سنوات گذشـته و با اخذ رهنمودهای مقتضی از هیأت مدیره در دستور کار قرار گرفت و به شبکه ابلاغ شد.
8تعطیلی شعبه ناکارآمد در سال 97
وی تاکید کرد: با این چشم انداز که با فراهم شدن شرایطی از قبیل انحلال و ادغام، شعب نا کارآمد که موفق به تحقق اهداف نشده اند و ایجاد شعبه در مناطق برخوردار مورد نظر بانک و یا جابجایی محل شعب، به تدریج زمینه ارتقای عملکردها و افزایش بازدهی و بهره وری شبکه فراهم شود. در همین راستا و در جهت بهبود عملکرد شعب، سالجاری محل استقرار 22 شعبه جابه جا شده است. همچنین براساس مجوز اخذ شده از بانک مرکزی تعداد 8 شعب کم بازده و ناکارآمد تعطیل و 8 شعبه به جایگزینی آن در سایر استانها و شهرهای دارای ظرفیت و با پتانسیل ایجاد گردیده است.
مدیر امور استان‌ها و بازاریابی بانک مسکن همچنین با بیان اینکه در جهت چابک سازی سازمان و افزایش کارایی سایر شعب انجام برنامه ریزی جهت ادغام و انحلال شعب در دستور قرار گرفته است که تاکنون یک شعبه در استان آذربایجان غربی و 4 باجه در استانهای تهران، سمنان و آذربایجان غربی تعطیلی شده اند، گفت: همچنین در سالجاری مطالعات گسترده ای در راستای آمایش شعب با لحاظ عملکرد شعب در بخش منابع و تسهیلات، جمعیت شهرها و استان، وضعیت تعداد شعب سایر بانکها، منابع سایر بانکها و دیگر شاخصها صورت گرفته است. طبق خروجی های مطالعات انجام شده، و براساس موافقت هیئت مدیره بانک مقرر شد در سال آینده 51 شعبه و باجه بانک ادغام شوند.
34 شعبه و باجه در سال جاری ادغام شدند
وی اظهار کرد: همچنین در سالجاری در مجموع 34 شعبه و باجه ادغامی و جابه جا شده داشتیم که تعدادی از آنها در محلهای ملکی مستقر بوده اند که با توجه به اهمیت تعیین تکلیف اموال مازاد بانک پس از جابه جایی شعب، املاک مذکور به عنوان املاک مازاد در اختیار اداره کل ساختمان قرار می گیرد. علاوه بر این در خصوص سایر اموال و دارایی ها در استانها با هماهنگی مدیران استانی اموال مازاد شناسایی و در اختیار اداره کل ساختمان قرار گرفته است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000