بازسازی بافت های فرسوده محله سعدی شیراز

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۱/۲۴
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تشکیل هیأت اجرایی با تمام اختیارات برای احیاء و بازسازی بافت های فرسوده سکونتگاه های غیررسمی محله سعدی شیراز خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از ضرورت تشکیل یک هیأت اجرایی با همه اختیارات جهت بازسازی و احیاء بافت های فرسوده محله سعدی که دچار سیل شده و حادثه دیده اند و یا در معرض حادثه دیدن نیز می باشند خبر داد.

سید محمد پژمان در بازدید یک روزه ای که از مناطق سیل زده شهر شیراز( محله سعدی و دروازه قرآن) داشت افزود: در این بازدید فرصتی شد که در ادامه بازدیدی که در پایان سال ۹۷ از این محدوده ها داشتیم مجددا بعد از حادثه سیل دوباره این محله ها را بازدید کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با توجه به سیلی که در محله سعدی که جزء محلات مورد هدف بازآفرینی شهری بوده و در حادثه سیل هم آسیب دیده و شهروندان و ساکنان این محله دچار آسیب شده ان، این ضرورت را تشدید می کند که با اولویت و نگاه ویژه در خصوص رفع موانع و مشکلات محله و ساکنین آن اقدام گردد.

پژمان خاطرنشان ساخت: بخاطر گستردگی محدود مورد هدف بازآفرینی با مقامات استان مقداری متمرکز شدیم و محدوده های کوچکتری که الان در معرض حادثه دیدن هستند را تفاهم کردیم که زودتر وارد اقدام شویم و مردم را از این دغدغه نجات دهیم.

وی اضافه کرد: بخاطر اینکه برای اجرایی شدن این کار عزم جدی مدیران و مسوولین استانی را درست جذب کند مقرر گردید که یک سازمان اجرایی مستقل با همه اختیارات که ظرفیت اجرایی خوبی را ایجاد کند و با تمرکزی که در مدیریت دارد بتواند این سیاست ها را جذب کند و یک صف مواجه مناسبی را با مردم برای تعامل و پشتیبانی و انجام اهداف در جهت آسایش، رفاه، امنیت و ارتقاء کیفیت زندگی مردم این محله ایجاد کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ما تمام توان و امکاناتی که داریم را در اختیار این هیات اجرایی و مجری قرار خواهیم داد.

وی افزود: آن هیأت اجرایی و مجری باید در ابتدا با انتخاب یک مشاوری که بتواند طرح های اجرایی با جزییات دقیق نه در مقیاس طرح های جامع و تفصیلی بلکه با انتخاب مشاوری که سریعا مطالعات دقیق انجام بدهند و ما در حد پلاک و در حد مقیاس های یک به یک بتوانیم حرف های دقیقی برای مردم داشته باشیم و برای اقدام و برنامه های خودمان پیدا کنیم که سریعتر امکانات و منابع جذب شود.

پژمان نیز متذکر شد چند اتفاق هم باید سریعتر در این خصوص انجام شود که در ابتدا آب منطقه ای باید مطالعات خود را در این محدوده ها تکمیل کند و مطالعات عملی شود برای کل این محدوده بویژه در نقاط خاصی که سیل آسیب زده بود تا کسانی که مجری هستند و باید امکاناتی را مصرف کنند هدفمند از این امکانات استفاده گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اجرای تمام این تصمیمات و اتفاق ها را در گرو همدلی و همکاری و تمرکز و هم پیمانی مدیران و مسوولین دست اندرکار دانست.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000