مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن:

کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۱/۲۵
کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن به دلیل افزایش تعدد برگ ناشی از افزایش سپرده است و در طی ۴ سال این کاهش بی سابقه بوده است
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از صدا و سیما، محمدحسن­ مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن، درباره کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن گفت: قیمت اوراق مسکن مانند سایر اوراق بهادار در بازار خود یعنی در فرابورس ­تعیین قیمت می‌شود و کشف قیمت بر اساس عرضه و تقاضا و در بازار است.
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته مانده حساب ممتاز در بانک افزایش پیدا کرده و منجر به این شده است که اوراق تسهیلات مسکن نسبت به سنوات قبل بیشتر شود و یکی از دلایل کاهش اصلی قیمت اوراق تسهیلات مسکن همین موضوع است.
وی بیان کرد: قیمت اوراق تسهیلات مسکن در بازار بطور متوسط بین ۴۷ تا ۵۰ هزار تومان معامله انجام می‌شود. این قیمت ممکن است تغییر پیدا کند.
وی با بیان اینکه این کاهش قیمت در ۴ سال گذشته بی سابقه بوده است ادامه داد: ­افزایش قیمت مسکن تاثیر زیادی در کاهش اوراق تسهیلات مسکن نداشته است، زیرا ­در مصرف اوراق کاهشی را شاهد­ نیستیم.
مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن افزود: اگر تسهیلات زوجین را ۱۰۰ میلیون تومان و قیمت یک ملک را ۵۰۰ میلیون در نظر بگیریم تسهیلات ۲۰ درصد قیمت یک مسکن را تشکیل می‌دهد.
مرادی افزود: هر ساله در فروردین ماه قیمت اوراق تسهیلات مسکن به دلیل اینکه بیشتر خرید‌ها در اسفند صورت گرفته است کاهش می‌یابد که در اردیبهشت کف قیمت تسهیلات اوراق مسکن بالاتر می‌رود.
وی در پاسخ به اینکه ­کاهش قیمت تسهیلات اوراق مسکن می‌تواند باعث ورود دلالان به این بازار شود گفت: کاهش قیمت تسهیلات اوراق مسکن می‌تواند انگیزه برای خرید را افزایش دهد، اما چون ملک ریسک‌های سرمایه گذاری خاصی دارد دلالان از این فرصت استفاده نمی‌کنند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000