رییس کمیسیون عمران مجلس:

افزایش ساخت و ساز، راه کنترل قیمت مسکن است

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۱/۳۱
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است افزایش تولید مسکن می تواند عامل کنترل کننده قیمت مسکن در سال جاری باشد که باید اولویت دولت و مجلس قرار گیرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

محمدرضا رضایی کوچی در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، با تاکید بر لزوم برقراری ثبات در بازار مسکن، اظهار کرد: وضعیت بخش مسکن در سال جاری با عملکرد وزارت راه و شهرسازی در این حوزه ارتباط مستقیم دارد و اگر سمت و سوی برنامه های این وزارتخانه صحیح باشد، وضعیت بازار مسکن امسال بهبود پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حدود یک سوم اقتصاد کشور به شکل مستقیم یا غیرمستقیم با وضعیت بخش مسکن در ارتباط است، خاطرنشان کرد: برای بهبود شرایط بخش مسکن لازم است ضمن افزایش سقف تسهیلات خرید به منظور تقویت قدرت خرید متقاضیان مسکن متناسب با نرخ تورم، طرف عرضه نیز به شکل موثر تقویت شود.

رضایی کوچی گفت: یکی از جهت های برنامه ریزی برای بخش مسکن باید معطوف به هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید مسکن باشد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی معتقد است ساخت و ساز اگر افزایش یافته و در عین حال به درستی جهت دهی شود می تواند به تقویت اقتصاد کشور منجر شود.

به گفته وی، اگر نیاز متقاضیان مصرفی به مسکن متوسط متراژ در ساخت و سازها مبنا قرار گیرد و در مقابل قدرت خرید آنها نیز تقویت شود، بازار مسکن از وضعیت رکود خلاصی خواهد یافت.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به اهمیت و نقش بانک ها در تقویت بنیه مالی خریداران مسکن اشاره کرد و گفت: با افزایش تسهیلات بانکی، حرکتی که در سمت تقاضای بازار برای خروج از رکود لازم است اتفاق می افتد.

رضایی کوچی با اشاره به اثر متقابل وضعیت بازارهای مختلف بر بخش مسکن، تاکید کرد: در صورت هدایت نقدینگی کشور به سمت تولید، از تلاطم و نابه سامانی در بخش های مختلف اقتصادی جلوگیری خواهد شد؛ چراکه رها شدن نقدینگی عامل اصلی بسیاری از نابه سامانی های اقتصادی است، در صورتی که هدایت نقدینگی به سمت تولید به منزله سدی مقابل بروز تورم عمل می کند.

وی بر ضرورت عملکرد موثر در زمینه نوسازی بافت های فرسوده توسط دولت نیز تاکید کرد و یادآور شد: تحریک ساخت و ساز در بافت های فرسوده می تواند هم باعث تولید مسکن ارزان قیمت متناسب با توان خرید مردم شود و هم مشکل این بافت ها و مخاطراتی که برای ساکنان آن دارد را حل کند.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000