مدیر امور اعتباری بانک مسکن اعلام کرد:

اختصاص ۱۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات به سیل زدگان کشور

مدیر امور اعتباری بانک مسکن از اختصاص یک هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت انواع تسهیلات به هموطنان سیل زده خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک عامل بخش مسکن در راستای کمک به بازسازی و کاهش خسارات هموطنان آسیب دیده در جریان سیل اخیر، یک بسته اعتباری برای پرداخت چهار نوع تسهیلات شامل تسهیلات مسکن روستایی، تسهیلات مسکن شهری، تسهیلات تعمیرات و معیشت تدارک دیده است. مطابق با سبد تسهیلاتی پیش بینی شده هموطنان خسارت دیده از سیل رخ داده در دو هفته ابتدایی سال جاری در هشت استان کشور می توانند با مراجعه به شعب بانک مسکن از این تسهیلات استفاده کنند.

محمد حسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن با اعلام این خبر اظهار کرد: بانک مسکن با هدف کاهش آسیب و خسارت های ناشی از سیل اخیر به هموطنان کشور رقمی معادل یک هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت انواع تسهیلات پیش بینی کرده است.

وی ادامه داد: شعب بانک مسکن در هشت استان سیل زده کشور آمادگی دارند تا در صورت مراجعه هموطنان سیل زده و پس از تشکیل پرونده تسهیلات ویژه به آنها پرداخت کند.

وی به انواع تسهیلات پیش بینی شده برای حمایت از هموطنان سیل زده اشاره کرد و گفت: در سبد تسهیلاتی ویژه هموطنان سیل زده چهار نوع تسهیلات شامل تسهیلات مسکن روستایی تا سقف 40 میلیون تومان، تسهیلات مسکن شهری تا سقف 50 میلیون تومان، تسهیلات تعمیرات مسکن با رقمی معامل 15 میلیون تومان و تسهیلات معیشتی که با سقف شناور پیش بینی شده است.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات پرداخت شده به آسیب دیدگان حادثه سیل اخیر تک رقمی خواهد بود، عنوان کرد: نرخ سود تسهیلات مسکن روستایی معادل 4 درصد و نرخ سود تسهیلات مسکن شهری معادل 5 درصد است.

علمداری در عین حال نحوه اخذ تسهیلات بازسازی مسکن را توضیح و ادامه داد: شعب بانک مسکن در هشت استان سیل زده کشور آمادگی دارند تا به متقاضیانی که از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی معرفی می شوند در کوتاه ترین زمان ممکن تسهیلات پیش بینی شده را پرداخت کند.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک عامل بخش مسکن در جریان وقوع سیل اخیر و وارد شدن خسارات متعدد به هموطنان کشور جهت یاری به هموطنان آسیب دیده اقدامات گسترده ای را آغاز کرده است. به طوری که پیش از اختصاص اعتبار ویژه برای پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان سیل اخیر، مدیرعامل و مدیران ارشد بانک در تاریخ 5 فروردین سالجاری از مناطق سیل زده استان گلستان بازدید کردند و مبلغ یک میلیارد ریال از منابع بانک و مبلغ 208 میلیون ریال از محل خودیاری کارکنان برای خرید اقلام بهداشتی، غذایی و سایر موارد مورد نیاز سیل زدگان اختصاص دادند. همچنین در استان مازندران نیز مدیرعامل و مدیران ارشد بانک از مناطق سیل زده در تاریخ 5 فروردین سال جاری بازدید کرده و مبلغ 500 میلیون ریال از محل منابع بانک و مبلغ 120 میلیون ریال از محل خودیاری کارکنان برای خرید اقلام ضروری سیل زدگان اختصاص دادند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000