نخستین کمیته معماری ارزیابی پروژه‌ها در سال ۹۸ برگزار شد

کمیته معماری ارزیابی پروژه های گروه سرمایه گذاری مسکن از شرکت های تابعه بانک مسکن به منظور بررسی ابعاد فنی و اقتصادی پروژه ها برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، ساخت پروژه های بدون توجیه اقتصادی به ویژه طی سال های اخیر یکی از چالش‌های انبوه سازی شده است به طوری که انباشت این پروژه ها می تواند علاوه بر اتلاف منابع، حیات اقتصادی یک پروژه را به خطر اندازد.
در این بین به دلیل ورود به عرصه ساخت و ساز بدون مطالعات و بررسی های قبلی، بعضا پروژه های سود ده را به پروژه های زیان ده تبدیل کرده است.
گروه سرمایه گذاری مسکن از شرکت های تابعه بانک مسکن نیز در همین راستا و برای جلوگیری از پروژه‌های زیان ده، با تشکیل کمیته های تخصصی، پروژه ها را در فازهای مختلف مورد بررسی قرار می دهد.
کمیته های سرمایه گذاری و معماری از جمله کمیته های تخصصی هستند که در فازهای مختلف به لحاظ فنی و اقتصادی پروژه ها را پیش از اجرا، بررسی می کنند.
با همین رویکرد چندین طرح پیشنهادی با حضور مدیرعامل گروه در نخستین جلسه کمیته معماری گروه در سال 98 و سیزدهمین جلسه این کمیته مورد بررسی قرار گرفتند. این جلسه برای بررسی طرح‌ پیشنهادی متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری مسکن پردیس تشکیل شد.
این پروژه که برای دومین بار در کمیته مورد بررسی قرار می‌گرفت، ضمن پذیرفته شدن کلیات طرح، مقرر شد نحوه استقرار بنا در زمین پروژه با توجه به شیب زمین بررسی و ارزیابی قرار گیرد.
در این جلسه فلاحی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس با حضور معاون فنی و اجرایی و کارشناسان و مشاور این طرح توضیحاتی در خصوصی ابعاد فنی و اقتصادی طرح ارایه دادند.
همچنین توصیه‌‌ها و نکات اصلاحی مبنی بر اصلاحات فنی طرح ها در این نشست مطرح شد که بررسی این اصلاحات به جلسه بعدی کمیته معماری موکول شد.
زمین پروژه «باران پردیس» در شهر جدید پردیس قرار دارد که ظرفیت ساخت حدود 135 واحد مسکونی را دارد.
کمیته معماری گروه سرمایه گذاری مسکن با حضور معاون توسعه فناوری و ساخت به همراه کارشناسان معماری شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن برگزار شد.
همچنین با توجه به اهمیت بکارگیری معماری ایرانی در طرح ها، مهندس حسین شیخ زین الدین عضو هیات امناء انجمن مفاخر معماری ایران و چند نفر از برجسته‌ترین معماران کشور و کارشناسان معماری شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در این نشست حضور داشتند و نظرات کارشناسی خود را ارایه دادند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000