رشد ۸۰ درصدی بازار سرمایه در سال ۹۷

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۳۹۸/۰۲/۰۲
رییس سازمان بورس از افزایش 80 درصدی ارزش بورس تهران و فرابورس ایران در سال ٩٧ خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، دوازدهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه با حضور شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی و غلامرضا سلیمانی، رییس کل بیمه مرکزی به طور رسمی شروع به کار کرد. در مراسم افتتاحیه، شاپور محمدی با تاکید بر این موضوع که نمایشگاه، بانک، بورس و بیمه محدودد به بازار یک بازار نیست، جایگاه این نمایشگاه را در راستای ارتقای فهم و سواد مالی، آشنایی تمام اقشار مختلف با بازارهای مالی و ارائه جدیدترین دستاوردها در حوزه تکنولوژی مالی عنوان کرد. وی با بیان این موضوع که ارزش بورس تهران و فرابورس ایران در سال ٩٧ معادل ٨٠ درصد رشد کرد؛ گفت: در 5 سال قبل ارزش بورس تهران هر سال 17.5 درصد و فرابورس 19 درصد رشد کرده است. ارزش تأمین مالی در بازار سرمایه در ٥ سال اخیر بالغ بر ٥٠ درصد رشد داشته و نشان می‌دهد بازار سرمایه در تأمین مالی اکنون جایگاه خوبی دارد.

محمدی با تاکید بر این موضوع که در سال گذشته هزینه های معاملاتی در بازار سرمایه کاهش یافت، گفت: با توجه به این که اعمال نرخ صفر برای سود توزیع نشده از سوی سران سه قوه در سال قبل مورد تصویب قرار گرفت، این موضوع منجر به افزایش سرمایه 63 هزار میلیارد تومانی در بازار سرمایه شد.

رییس سازمان بورس با توجه به گسترش ابزارهای مالی در سال گذشته، دستاوردهای سال 97 را مواردی نظیر عرضه نفت خام، انتشار اطلاعات ٣٦٠شرکت زیرمجموعه شرکتهای عمومی غیردولتی، انتشار صورت های مالی به روش IFRS، معاملات الگوریتمی عنوان کرد. او افزود: راه اندازی بورس بین المللی در کیش، بازنگری چارچوب‌های شفافیت و تأمین مالی مبتنی بر اوراق، اصلاح فرایندهای پذیرش، تدوین دستورالعمل جامع صندوق‌های سرمایه گذاری از جمله برنامه‌های سال ٩٨کل کشور است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000