درخواست کاهش نرخ ذخایر قانونی

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۳۹۸/۰۲/۰۲
وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر بازگشت ثبات به بازارها و ایجاد فضای مناسب برای رونق تولید، از بانک مرکزی درخواست کرد که نرخ ذخایر قانونی بانک ها را کاهش دهد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، فرهاد دژپسند در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بانک، بیمه و بورس با اشاره به این موضوع که باید شرایط برای ورود شرکت های جدید به بورس تسهیل شود گفت: در پایان نیمه سال گذشته، مدیریت مناسبی برای بازگرداندن ثبات در اقتصاد صورت گرفته است. وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که برخی پیش بینی ها عنوان می کردند نرخ رشد اقتصادی تا سطح منفی 15 درصد کاهش می یابد، گفت:‌ در این شرایط نگرانی ها از این برآوردها افزایش یافت و لازم بود ثبات به اقتصاد بازگردد. دژپسند با بیان این که در سال ٩٨ برخی متغیرهای اقتصادی منجر به جهش نرخ برخی کالاها شده است و پیش بینی‌ها برای سال ٩٨ وضعیت خوبی را نشان نمی‌دهد، گفت: اما برآوردها و پیش بینی‌ها صرفاً یک علامت است و باید از این پیش بینی‌ها و برآوردها، برای اعمال مدیریت بهتر بهره گرفت و امور را اصلاح کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که باید موانع سرمایه گذاری برداشته شود، استفاده از فناوری را در رشد بنگاه ها یک ضرورت دانست و عنوان کرد: برخی بنگاه ها رشد خود را به تامین مالی گره زدند، که یک شیوه نادرست است. از سوی دیگر باید به سمت کاهش هزینه ها پیش رفت.

دژپسند با تاکید بر کاهش نرخ ذخایر قانونی توسط بانک مرکزی گفت: از بانک مرکزی درخواست کرده ام که این ریسک را بپذیرند و نرخ ذخیره قانونی را به میزان 4 درصد کاهش دهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر ایفای نقش مناسب توسط بانک، بورس و بیمه گفت: بازار بورس در سال گذشته دوره‌ای طلایی داشت و برای ورود شرکتهای جدید به بازار اولیه تسهیلاتی ارائه شد؛ ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000