بانک مسکن برای ۱۲ ماهه ۹۷ اعلام کرد

آمار خرید خانه اولی ها با تسهیلات یکم

بانک مسکن در سال 97 با پرداخت مبلغ 4 هزار و 443 میلیارد تومان،55 هزار و 299 نفر را خانه دار کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، اطلاعات عملکرد صندوق پس انداز مسکن یکم در 12 ماهه سال 97 نشان می دهد: در این مدت تعداد 55 هزار و 299 فقره تسهیلات خرید مسکن به سپرده گذاران واجد شرایط در این صندوق پرداخت شده است. پرداخت تسهیلات خرید مسکن یکم به منزله خانه دار شدن قطعی متقاضیان با این تسهیلات است و با توجه به اینکه امکان خرید خانه با تسهیلات زوجین از این صندوق امکان پذیر است و همچنین با لحاظ نسبت تسهیلات زوجین به تسهیلات انفرادی می توان گفت در سال گذشته بیش از 30 هزار زوج خانه اولی توانستند با استفاده از خدمات صندوق پس انداز مسکن یکم در شهرهای مختلف کشور خانه دار شوند.

تسهیلات خرید مسکن یکم طی بیش از سه سالی که از فعالیت این صندوق در بانک مسکن می گذرد توانسته نقش قابل توجهی در پوشش قدرت خرید مسکن زوج های خانه اولی ایفا کند. هر چند افزایش قیمت مسکن در تهران و سایر کلان شهرها طی یکسال اخیر تا حدودی مانع از نقش آفرینی کامل تسهیلات یکم در بازار مصرفی شد اما در شهرهای متوسط و کوچک کشور سهم استفاده از تسهیلات یکم برای خرید مسکن طی سال 97 افزایش چشمگیر پیدا کرد. این موضوع در راستای اهداف دولت در بخش مسکن و شهرسازی مبنی بر فراهم کردن شرایط سکونت در شهرهای کم جمعیت و کاستن از بار سکونتی در شهرهای بزرگ است.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، تسهیلات صندوق یکم در حال حاضر ارزانترین تسهیلات شبکه بانکی به لحاظ نرخ سود محسوب می شود. این تسهیلات در بافت های فرسوده سراسر کشور با نرخ 6 درصد پرداخت می شود.

بانک مسکن در 12 ماهه سال 97 از محل صندوق پس انداز مسکن یکم 4 هزار و 443 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به زوج های خانه اولی برای صاحب خانه شدن پرداخت کرد.

براساس آخرین اطلاعات آماری، مانده سپرده ها در صندوق پس انداز مسکن یکم تا پایان اسفند سال 97 تعداد 362 هزار و 823 فقره گزارش شده است که موجودی پس انداز این تعداد سپرده رقمی معادل 6 هزار و 54 میلیارد تومان است.

خانه اولی ها در تهران با افتتاح حساب در صندوق پس انداز مسکن یکم و گذراندن دوره معین سپرده گذاری، 80 میلیون تومان تسهیلات می توانند از این صندوق برای خرید خانه دریافت کنند. در شهرهای متوسط و کوچک نیز به ترتیب 60 میلیون و 40 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود. اما چنانچه زوج های خانه اولی بخواهند با سپرده گذاری دو نفره از تسهیلات زوجین استفاده کنند در این صورت سقف تسهیلات در تهران، شهرهای متوسط و کوچک به ترتیب 160 میلیون، 120 میلیون و 80 میلیون تومان خواهد بود.

روند استفاده از خدمات صندوق پس انداز مسکن یکم در بازار خرید مسکن طی سال های اخیر حکایت از آن دارد که میزان اثرگذاری این تسهیلات در بازار به رغم افزایش قیمت ها قابل توجه بوده است.

متقاضیان خرید مسکن برای استفاده از سبد تسهیلات بانک مسکن دو حق انتخاب دارند. اولین گزینه برای این منظور تسهیلات اوراق مسکن است که متقاضیان برای استفاده از آن می توانند اوراق مربوطه را از طریق شعب بانک با قیمت روز بازار تهیه کنند. انتخاب دوم نیز تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم است.

در یکسال 97 تعداد 102 هزار و 197 فقره تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق به متقاضیان پرداخت شد. ارزش ریالی این تسهیلات 5 هزار و 170 میلیارد و 495 میلیون تومان گزارش شده است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000