برنامه ریزی برای احداث بیش از ۷۰۰۰ واحد مسکونی در استان اصفهان

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۳/۰۵
معاون بازآفرینی شهری استان اصفهان از برنامه‌ریزی برای احداث بیش از ۵۰۰۰ واحد مسکونی در بافت ناکارآمد و ۲۰۰۰ واحد در سطح استان خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، از ۱۰۷ شهر استان اصفهان ۸۴ شهر دارای محدوده مصوب بافت ناکارآمد شهری به مساحت حدود ۹۷۷۵ هکتار و همچنین ۱۵ شهر در حال گذراندن مراحل نهایی ابلاغ محدوده مصوب بافت ناکارآمد شهری به مساحت حدود ۳۹۷ هکتار است.

ایمان طاهر با تشریح اقدامات و برنامه های آتی این حوزه در استان بیان داشت: برنامه ریزی برای احداث ۵۵۲۱ واحد در بافت ناکارآمد شهری ، پیگیری تامین و جذب اعتبارات ابلاغی به تعداد ۳۶ پروژه با ارزش سرمایه گذاری حدود ۵ میلیارد تومان ، پیگیری تخصیص قیر جهت آسفالت معابر نامناسب بافت فرسوده ، برنامه ریزی جهت احداث ۲۰۰۰ واحد بصورت مشارکتی در سطح استان و تکمیل وتحویل باقیمانده واحدهای مسکن مهر از جمله برنامه های ما در این بخش است.

تحویل ۶۵ سایت آماده سازی مسکن مهر به شهرداری‌ها

معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه وشهرسازی استان با توجه به الگوی تحویل سایت های مسکن مهر به شهرداری‌ها جهت تکمیل اظهار داشت: از ۶۸ شهر دارای سایت مسکن مهر در استان تاکنون اراضی آماده سازی ۶۵ شهر با ظرفیت ۵۳۳ هکتار با پرداخت ۱۳۵ میلیارد ریال یارانه، ۶۳۷۷ تن قیر یارانه ای و تهاتر زمین با ارزش ۲۵۲ میلیارد ریال تحویل شهرداری‌ها شده که عملیات آماده‌سازی آنها تاکنون با پیشرفت ۷۵ درصدی درحال اجراست.

طاهر در خصوص وضعیت قیر محدوده های بافت فرسوده شهری استان گفت: در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۳۴۱۹ تن قیر رایگان به استان اصفهان تخصیص داده شده که تماماً جذب و حواله های مربوطه توسط شهرداری‌های مناطق استان اصفهان وصول شد.

همچنین در سال ۱۳۹۸ میزان مورد نیاز قیر در سطح محدوده های بافت فرسوده شهری استان اصفهان به مرکز اعلام شده که با پیگیری های معاونت بازآفرینی شهری در امسال محقق و تخصیص خواهد شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000