برگزاری جشن گلریزان در بانک مسکن هرمزگان

ششمین جشن گلریزان مدیریت شعب بانک مسکن در استان هرمزگان به رسم هر ساله برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد برگزار شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مدیریت شعب بانک مسکن در استان هرمزگان، هر ساله اقدام به برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد می نماید و امسال نیز مانند پنج دوره گذشته، کارکنان و مشتریان خیر این مدیریت گرد هم آمدند تا با کمک‌های خود بتوانند در آزادسازی زندانیان مشارکت داشته‌باشند و این رسم را که دربین خود نهادینه کرده اند برای ششمین بار متوالی در بانک مسکن اجرا نمایند.

جشن گلریزان، رسالت اجتماعی بانک مسکن

مدیر شعب بانک مسکن استان هرمزگان در این زمینه گفت: خدا را شاکریم که توانسته‌ایم برای ششمین بار جشن گلریزان را در این بانک برگزار کرده و زمینه آزادی زندانیان را فراهم نماییم.

محمدرضا بوستان‌افروز افزود: هر شخصی که در راه خدا کار خیری انجام دهد خداوند نیز چند برابر این کار خیر به او باز می‌گرداند.

بوستان‌افروز اظهار داشت: بانک مسکن در راستای اجرای مسوولیت اجتماعی خود کارهای مختلفی از جمله ساخت مدرسه و خانه بهداشت، کمک به نیازمندان، کمک به ایتام، کمک به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی و ... انجام می‌دهد و کمک به آزادی زندانیان نیز در همین راستا در برنامه خود قرار داده و شاهد هستیم که در استان هرمزگان تاکنون شش جشن گلریزان انجام شده‌ است.

وی عنوان کرد: بانک مسکن علاوه بر رسالت اصلی خود که همان کمک به اقشار مختلف برای خانه‌دار شدن است، همواره سعی کرده در مسوولیت های اجتماعی نیز حضور فعالی داشته‌ باشد تا بتواند از این طریق نیز به کمک نیازمندان جامعه بشتابد.

بوستان‌افروز با تاکید بر برگزاری چنین مراسمی خاطرنشان‌کرد: کارکنان بانک مسکن بر خود واجب می‌دانند که به هم‌نوعان خود کمک کنند و بتوانند گره‌گشای مشکلات آنها باشند.

83زندانی چشم‌ انتظار آزادی

در ادامه مدیرعامل ستاد دیه استان هرمزگان گفت: هم‌ اکنون 83زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان با بدهی 151میلیارد ریال بسر می‌برند که چشم‌ انتظار کمک خیرین برای آزادی هستند.

احمد مرادی‌نژاد عنوان کرد: در سال گذشته ستاد دیه استان هرمزگان زمینه آزادی 235زندانی با بدهی 615میلیارد ریال را فراهم کرد که این کار با کمک خیرین انجام شد.

وی ادامه‌داد: ستاد دیه هرمزگان از سال 1381 فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون توانسته 2هزار و 886زندانی با بدهی 2هزار و 170میلیارد ریال را از زندان‌های استان آزاد نماید.

مرادی‌نژاد اظهار داشت: با فرارسیدن ماه رمضان که دل‌ها به هم نزدیکتر می‌شود جشن‌های گلریزان در سراسر استان برگزار می‌شود و امسال نیز برنامه‌ریزی شده که پانزده جشن در هرمزگان برگزار شود که تاکنون ده جشن برگزار شده و پنج جشن دیگر تا پایان ماه رمضان در استان برگزار می‌شود.

مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان ادامه‌داد: مردم نوع‌دوست و خیر هرمزگان با وجود وضعیت نامناسب اقتصادی، مشارکت خود را در این جشن کم نکرده و حتی شاهد هستیم که بیشتر از سال گذشته کمک کرده‌اند.

مرادی‌نژاد اضافه‌کرد: با زندانی شدن یک فرد مشکلات زیادی برای خانواده او به وجود می‌آید که می‌تواند تبعات نامناسبی برای جامعه داشته‌ باشد به همین دلیل باید تلاش شود افرادی که گرفتار زندان می‌شوند بتوانند از آن رهایی یابند.

وی در تقدیر از بانک مسکن نیز عنوان کرد: تنها بانکی که در استان اقدام به برگزاری جشن گلریزان کرده‌است بانک مسکن بوده که هم کارکنان و هم مشتریان این بانک در جشن گلریزان حضور و مشارکت فعالی داشته‌اند.

این مسوول افزود: خوب است این حرکت بانک مسکن که یک بانک مردمی همراه ستاد مردمی است سرلوحه کار دیگر بانک‌های استان نیز قرار بگیرد و آنها نیز در این زمینه یاریگر ستاد دیه برای آزادسازی زندانیان باشند چرا که زندان مجازاتی برای افرادی است که جامعه را دچار مختل می‌کنند نه افرادی که بر اثر یک اشتباه و ناخواسته به زندان افتاده‌اند.

در ادامه یکی از خیرین بانک مسکن اظهار داشت: زندانیان جرایم غیرعمد به خاطر یک اشتباه به زندان افتاده‌اند به همین دلیل باید تلاش شود که زمینه آزادی آنها فراهم شود.

محمدی گفت: اگر ما بتوانیم زمینه آزادی این افراد را فراهم نماییم در واقع به خودمان کمک کرده‌ایم چرا که این کارها هم در زندگی این دنیا و هم آخرت ما تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه‌داد: در گذشته وقتی که می‌شنیدیم شخصی یتیم شده و نان‌آور خانواده را از دست داده بسیار ناراحت می‌شدیم اما امروز ما خودمان باعث می‌شویم که یک سرپرست خانواده روانه زندان شده و خانواده به نوعی یتیم شود و مشکلات را به این خانواده‌ها تحمیل می‌کنیم که این مشکلات به جامعه نیز سرایت می‌کند.

محمدی عنوان‌کرد: بسیاری از افرادی که زندانی شده‌اند را می‌توان با پیشگیری، از زندانی شدن آنها جلوگیری کرد و امیدوارم روزی برسد که جز بزهکاران، افراد دیگری در زندان نباشند.

این خیر درباره برگزاری جشن گلریزان در بانک مسکن نیز خاطرنشان‌کرد: کارکنان بانک مسکن ، بهترین کارکنان شبکه بانکی استان هستند زیرا با شرکت در جشن گلریزان و کمک به آزادی زندانیان، انسانیت و نوع‌دوستی خود را نشان می‌دهند.

وی در پایان گفت: تنها چیزی که برای انسان باقی می‌ماند همین کمک‌هایی است که به هم می‌کنیم و کسانی که با کمک ما از زندان آزاد می‌شوند در آینده زمینه آزادی دیگر افراد را فراهم خواهند نمود.

قابل ذکر است؛ از سوی بانک مسکن و ستاد دیه از خیرینی که در این جشن گلریزان شرکت کرده بودند تقدیر شد. همچنین ستاد دیه نیز از مدیر و معاونین بانک مسکن که زمینه برگزاری این مراسم را فراهم نموده بودند تقدیر کرد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000