آخرین وضعیت راه اندازی بازار تعهدی فروش مصالح ساختمانی

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن آخرین وضعیت راه اندازی بازار تعهدی فروش مصالح ساختمانی به سازنده ها را اعلام کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

محمد حسن مرادی،مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا در تشریح آخرین وضعیت راه اندازی بازار تعهدی فروش مصالح ساختمانی به انبوه سازان و سازندگان واحدهای مسکونی گفت: فاز اول راه اندازی بازار تعهدی فروش مصالح، از زیر مجموعه وظایف بانک مسکن در کمک به تسریع راه اندازی این بازار انجام شده و به اتمام رسیده است و هم اکنون فعالیت ها برای راه اندازی این بازار و تکمیل مابقی اقدامات مورد نیاز در این زمینه در بانک مسکن در دست انجام است.
وی با بیان اینکه فاز اول اجرای این طرح در بانک مسکن شامل انجام فعالیت های پژوهشی و فاز دوم شامل فعالیت های مربوط به عقد قرارداد در قالب بازار تعهدی مصالح ساختمانی است گفت: برخی پژوهش های لازم به منظور راه اندازی این بازار انجام شده است.
مرادی همچنین از تعیین تکلیف یکی از شرکت های وابسته به بانک مسکن برای راه اندازی بازار تعهدی فروش مصالح ساختمانی به سازندگان و انبوه سازان خبر داد و افزود: یکی از شرکت های زیر مجموعه بانک مسکن برای راه اندازی این بازار در نظر گرفته شده است؛ فعالیت های مربوط به شفاف سازی های مالی و سایر عملیات مورد نیاز به منظور مناسب سازی این شرکت و آماده سازی آن برای استفاده از ظرفیت های موجود و همچنین ایجاد ظرفیت های جدید در قالب بازار تعهدی فروش مصالح ساختمانی نیز انجام شده است.
وی ادامه داد: قرار است این شرکت برای راه اندازی بازار تعهدی فروش مصالح ساختمانی با همکاری مشترک بانک مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به کار گرفته شود؛ هم اکنون این شرکت تعیین شده است و حساب های مربوط به آن نیز مشخص شده و برای راه اندازی بازار تعهدی فروش مصالح ساختمانی در حال آماده سازی است.
مرادی با بیان اینکه راه اندازی بازار تعهدی فروش مصالح ساختمانی با چند هدف عمده و مطابق با تصمیم دولت و وزارت راه و شهرسازی در دستور کار بانک مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته است خاطرنشان کرد: ارایه مصالح در مقیاس مورد نیاز انبوه سازان و رفع دغدغه آن ها از بابت افزایش قیمت مصالح ساختمانی در نتیجه افزایش هزینه های ساخت و ساز به صورت پیش بینی نشده در طول دوره ساخت که بعضا منجر به توقف برخی از پروژه های ساختمانی به دلیل کمبود بنیه مالی می شود یکی از اهداف تعریف شده در تبیین مزایای راه اندازی این بازار است.
وی افزود: با راه اندازی این بازار قرار است مصالح ساختمانی مورد نیاز سازندگان و انبوه سازانی که اقدام به ساخت مسکن مطابق با الگوی غالب تقاضا در شهرها می کنند پیش خرید شده و با نرخ ثابت در طول پروژه و به نسبت نیازی که به مصالح وجود دارد به پروژه تزریق شود. ضمن اینکه امکان خرید غیرنقدی (خرید قسطی)مصالح غیرنقدی از این بازار برای سازندگان نیز فراهم خواهد شد.
مرادی اعلام کرد: مجموعه بانک مسکن در راستای فراهم کردن مقدمات اجرای این سیاست تمام توان خود را به کار گرفته است و راه اندازی بازار تعهدی فروش مصالح ساختمانی هم اکنون در بانک مسکن در حال پیگیری است.
وی یکی از مهمترین راهکارهای ایجاد رونق در بازار معاملات مسکن و همچنین کمک به خانه دار شدن طبقات میان درآمدی جامعه را افزایش ساخت واحدهای مسکونی مطابق با الگوی غالب تقاضا در بازار واحدهای مسکونی مصرفی اعلام کرد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000