معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرد

رویکرد جدید در ساخت مسکن شهرهای جدید

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۳/۱۲
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شهر عمران شهرهای جدید رویکرد جدید ساخت مسکن در شهرهای جدید را تشریح کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا,حبیب اله طاهرخانی, معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲۰۹۹ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در شهر جدید اندیشه اعلام کرد: در مدل جدید ساخت مسکن در شهرهای جدید در قالب این طرح, مدل کارفرمایی و پیمانکاری حاکم نیست و از رویکرد سرمایه گذاری در این پروژه ها استفاده می شود.

وی توضیح داد: در این سیستم و رویکرد, سرمایه گذاران, مجری بی چون و چرای اوامر دولت نیستند و دولت باید به دیدگاه ها, پیشنهادات و مسایل مطرح از سوی شرکا ارج بنهد و در عین حال شرایط اجرای پروژه متناسب با تغییرات و شرایط بازار انعطاف پذیر باشد.
طاهرخانی ادامه داد: در راستای پیشبرد این طرح همچنین لازم است اهلیت مالی و فنی شرکا به دولت و وزارت راه و شهرسازی اثبات شود تا در ادامه فعالیت های اجرایی با مشکل مواجه نشود.
وی عدم انتخاب شرکای مناسب با توان فنی و مالی مورد نظر را پاشنه آشیل اجرای این طرح معرفی کرد و گفت: دولت در اجرای طرح اقدام ملی به هیچ وجه در صدد کسب سود و سود آوری نیست و آنچه برای ما مهم است ایجاد زمینه مناسب برای سرمایه گذار به منظور اجرای هر چه بهتر و سریعتر پروژه های تعریف شده است.
طاهرخانی با بیان اینکه در پروژه ۲۰۹۹ واحدی مسکن شهر جدید اندیشه پروژه ای به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان آغاز شده است گفت: از این میزان بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی است.
وی مهمترین آورده دولت در این پروژه را زمین اعلام کرد و افزود: هدف از این اقدام کاهش هزینه ساخت مسکن برای بخش خصوصی و در نهایت تامین مسکن با کیفیت و پایدار برای شهروندان است.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: در این طرح نقطه تمرکز دولت بر استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی قرار دارد و تمام واحدها معادل ۲۰۰ هزار واحد مسکونی شهرهای جدید با اتکا به این ظرفیت احداث خواهد شد.
وی همچنین این اقدام را مسیری برای هدایت نقدینگی سرگردان در جامعه به سمت فعالیتی تولیدی و اشتغالزا عنوان کرد و گفت: به واسطه اجرای طرح اقدام ملی هزاران شغل ایجاد خواهد شد. این در حالی است که رفع تصدی گری از دولت در فعالیت های اجرایی, اعمال مدیریت بهتر منابع به واسطه حضور بخش خصوصی, افزایش سودآوری و کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن از جمله سایر مزایای اجرای این طرح است.
مهدی مسلم خانی سرپرست شهر جدید اندیشه نیز در این باره و در این مراسم اعلام کرد: شهر جدید اندیشه هم اکنون ۱۲۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است و برنامه توسعه این شهر جدید براساس پایبندی به اسناد فرادستی و در جهت تامین خدمات مطلوب سکونتی برای شهروندان طراحی شده است.
وی افزود:به دلیل موفقیت این شهر جدید در تامین سرانه ها و خدمات شهری هم اکنون اقبال سکونتی در این شهر جدید در سطح بالایی قرار دارد.
وی ابراز امیدواری کرد: اجرای طرح اقدام ملی در این شهر جدید منجر به افزایش کیفیت زندگی شهروندان خواهد شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000