برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد

با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، جمادی رییس کل دادگستری، جمشیدی فرماندار بوشهر، زینلی مدیر شعب استان بوشهر و خانواده زندانیان، 30 زندانی جرایم غیرعمد مالی استان بوشهر آزاد شدند.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، آیین جشن گلریزان به مناسبت ماه مبارک رمضان با حضور مسوولان و خیرین با همکاری ستاد دیه استان بوشهر و مدیریت شعب بانک مسکن استان بوشهر برگزار شد.

در این مراسم رییس کل دادگستری استان بوشهر با تشریح وضعیت جرایم از دیدگاه قانون مجازات اسلامی اظهار داشت: با توجه به قانون مجازات اسلامی کشور جرم رفتاری است اعم از فعل یا ترک فعل که در قانون برای آن مجازات تعیین شده است.

وی با قدردانی از همکاری خیرین بالاخص بانک مسکن در آزادی سازی زندانیان جرایم غیر عمد مالی افزود:کمک خیرین و نیکوکاران در ماه مبارک رمضان در آزادی زندانیان قابل قدردانی و ستایش است و انشاء الله با یاری خیرین و مسوولان شاهد آزادی شماری از این افراد هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر نیز ضمن ابراز خرسندی از کمک‌های مردم نوع دوست استان در این مراسم خداپسندانه گفت: در ماه مبارک رمضان دست نیازمندی را گرفتن و او را به آغوش خانواده بازگرداندن نعمت مضاعفی است و حتما توجه خواص خداوند بوده که توانسته‌اید در این امر خیر مشارکت داشته باشید .

آیت الله صفایی بوشهری با قدردانی از همکاری خیرین و مسوولان در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی بیان کرد: جشن گلریزان باید در تمام ایام سال برگزار شود تا شاهد بازگشت اینگونه افراد به آغوش گرم خانواده باشیم.

مجید احسانی معاون اجرایی ستاد دیه کشور نیز با تقدیر و تشکر ویژه از مدیریت، کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن به جهت مشارکت فعال در این امر خداپسندانه به ارایه آمار زندانیانی که نیازمند به کمک می باشند پرداخت.

در حاشیه این مراسم زینلی مدیر شعب استان بوشهر گفت: با عنایت به اینکه رسالت اصلی بانک مسکن ایجاد سرپناه برای مردم است ولی در کنار آن و در راستای مسوولیت اجتماعی که دارد به منظور کمک به سرپرستان خانواده ها و همچنین کمک به زندانیان نیازمند دربند که بواسطه عدم کفایت دارایی قادر به پرداخت جزای نقدی و ضرر و زیان ناشی از جرم نباشند همیشه پیش قدم بوده و اقدامات خوبی را انجام داده است همان گونه که به سیل زدگان، زلزله زدگان، مشارکت در احداث مدرسه و... و کماکان با همین خط و مش فعالیت می کنیم.

زینلی افزود: در راستای عمل به وظیفه انسانی موظف هستیم هر امری که موجب رضایت خدا و مردم است انجام دهیم که ما هم به سهم خود می کوشیم که در جهت آزاد سازی زندانیان غیر عمد قدمی هرچند کوچک برداریم. وی تصریح کرد: تلاش برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ضروری و ارزشمند است اما از آن مهم تر، فرهنگ‌سازی و ایجاد ساز و کارهایی برای پیشگیری از وقوع جرائمی است که ناخواسته افرادی از اجتماع را به بند می‌کشد.

زینلی گفت: خیرین آینه‌ای از بخشش و بزرگی هستند که با کرامت و عمل پسندیده خود، علاوه بر پاداش اخروی نسبت به گره‌گشایی از مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنها گام برمی‌دارند.

وی افزود: زندان و دوری زندانیان از خانواده‌هایشان منجر به وقوع آسیب‌های بسیاری در جامعه می‌شود که بیش‌تر از همه خانواده‌ها زیان می‌بینند پس باید حمایت از زندانیان جرائم غیر عمد به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

زینلی بیان کرد: گذشتن از اموال دنیوی نیازمند دلی بزرگ بوده و کار هر کسی نیست و خیرین و افراد نیکوکار با اعمال پسندیده خود در این دنیا، جایگاه اخروی در جوار شهدا و قدم برداشتن در کنار آنها را تضمین می‌کنند.

گفتنی است در این مراسم از کلیه کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن جهت مشارکت در این مراسم تقدیر وتشکر بعمل آمد. شایان ذکر می باشد مبلغ یک میلیارد ریال توسط کارکنان بانک و مشتریان خیر بانک جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به ستاد دیه استان کمک شد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000