مدیرعامل شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن خبر داد:

راه‌اندازی بازارگاه الکترونیکی مسکن در سال جاری

مدیرعامل شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی «بازارگاه الکترونیکی مسکن» توسط این مجموعه وابسته به بانک مسکن طی سال جاری خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

حمید یاری در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با بیان اینکه شرکت کارآفرینی از سال گذشته ایده راه‌اندازی بازارگاه الکترونیکی مسکن را دنبال می‌کرد، گفت: در ابتدا تلاش شد از طریق استارت‌آپ‌های مستقل این پروژه اجرا شود، اما در عمل با توجه به وسعت کار، لازم بود یک تشکیلات فراتر از تیم‌های استارت‌آپی به موضوع ورود کند و به همین خاطر شرکت توسعه خدمات کارآفرینی بانک مسکن مسوولیت آن را بر عهده گرفت.

به گفته وی، طبق توافق صورت گرفته شرکت فناوری اطلاعات ناواکو که یکی دیگر از شرکت‌های متعلق به بانک مسکن است، مسوولیت نوشتن برنامه و تولید نرم‌افزار این پروژه را بر عهده گرفته است.
یاری خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، تا پایان تابستان نسخه اولیه این نرم‌افزار تکمیل خواهد شد و در نیمه دوم سال این بستر معرفی خواهد شد.
وی در توضیح اینکه بازارگاه الکترونیکی مسکن دقیقا چیست، به هیبنا گفت: این بازارگاه یک بستر نرم‌افزاری است که در قالب آن مصالح ساختمانی مستقیما توسط تولیدکنندگان عرضه و به این ترتیب تولیدکنندگان مصالح به مصرف‌کنندگان بدون هیچ واسطه‌ای متصل می‌شوند.
مدیرعامل شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن با بیان اینکه در این بستر تولیدکنندگان بزرگ می‌توانند فروش‌های ویژه با تناژ بالا داشته باشند، اظهار کرد: مصرف‌کنندگان مصالح ساختمانی نیز که سازنده‌ها و شرکت‌های انبوه‌سازی هستند، هر روز می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن و با صرف کمترین زمان از آخرین قیمت‌ها و شرایط فروش‌های ویژه که برخی از تولیدکنندگان در مقاطعی برای خرید در حداقل تناژ مشخص پیش‌بینی می‌کنند، مطلع شوند و به سادگی معامله خود را در بستر نرم‌افزاری انجام دهند. همچنین تولیدکنندگان از انتشار آگهی‌های فروش پراکنده در رسانه‌ها که دیده شدن یا نشدن آنها توسط جامعه هدف خود محل سوال است، معاف می‌شوند و مستقیما با مصرف‌کنندگان محصول خود ارتباط می‌گیرند.
وی با تاکید بر اینکه ایجاد این بازارگاه به هیچ وجه به منزله دخالت در فعالیت‌های بخش خصوصی نیست، بلکه به منظور تسهیل ساخت مسکن، یک بستر فناورانه ایجاد می‌کند که زمینه‌ای برای ایجاد استارت‌آپ‌هایی نیز خواهد بود، افزود: از آنجا که خرید از بازارگاه از تولیدکنندگان بزرگ و با حداقل تناژ مشخص صورت می‌گیرد، به عنوان مثال استارت‌آپ‌هایی می‌توانند در آینده شکل بگیرند که درخواست‌های خرد خرید مصالح را تجمیع کرده و به صورت یکجا از بازارگاه مسکن محصول مورد نظر را خریداری کنند. به این ترتیب حتی سازندگان کوچک می‌توانند با پرداخت یک کارمزد مشخص و به کمک این استارت‌آپ‌ها با نازل‌ترین قیمت ممکن مصالح مورد نیاز خود را خریداری کنند.
یاری یادآور شد: افزون بر این یک مقوله مهم در بحث تامین مصالح ساختمانی، حمل و نقل است. طبعا استارت‌آپ‌هایی ذیل این بازارگاه فعال خواهند شد که خدمات حمل مصالح خریداری شده را ارایه می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: بازارگاه الکترونیک مسکن علاوه بر منافعی که به وسیله حذف واسطه‌ها عاید سازندگان می‌کند، ساز و کاری دارد که قیمت‌های فروش درج شده در آن حتما معتبر باشند و امکان معامله صوری برای افزایش کاذب قیمت مسکن در این بستر وجود نخواهد داشت.
یاری در خصوص ساز و کار پیش‌بینی شده برای جذب تولیدکنندگان به منظور مشارکت در عرضه در این بازارگاه، اظهار کرد: قطعا تولیدکنندگان وقتی مشاهده کنند که می‌توانند مصالح ساختمانی را با قیمت‌های بالاتر از نرخ متعارفی که به دلالان می‌فروشند، عرضه کنند، از این امکان استقبال خواهند کرد.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000