عضویت شهر جدید هشتگرد در شبکه جهانی یونسکو برای شهرهای یادگیرنده

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۴/۲۶
زهره داوودپور عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید از عضویت شهر جدید هشتگرد در شبکه جهانی یونسکو برای شهرهای یادگیرنده خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، زهره داودپور، عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید از عضویت شهر جدید هشتگرد در شبکه جهانی یونسکو برای شهرهای یادگیرنده خبر داد و گفت: این موفقیت بسیار خوبی برای هشتگرد محسوب شده و قطعا باعث ارتقای کیفیت و جذب جمعیت بیشتر برای سکونت در این شهر می شود.
داودپور در ادامه با تأکید براینکه از این فرصت می توان در جهت تحقق اهداف شهرهای یادگیرنده و توسعه زیرساخت های فرهنگی و آموزشی شهرهای جدید استفاده کرد گفت: این اتفاق همچنین می تواند به عنوان برندینگ شهری محسوب شده و زمینه ساز افزایش تولید ناخالص داخلی این شهر باشد.
وی با اشاره به این نکته که در مجموع ۲۲۴ شهر از ۵۲ کشور دنیا عضو شبکه شهرهای یادگیرنده هستند گفت: در ایران شهر جدید هشتگرد پنجمین شهر ثبت شده بعد از شهرهای شیراز، اراک، کاشان و بهبهان و قبل از شهرهای مشهد و یزد بوده و در دنیا نیز پس از شهر Seodaemun-gu در کره جنوبی به عنوان دومین شهر جدید عضو شهرهای یادگیرنده در دنیا به شمار می رود.
به گفته این مقام مسوول در این زمینه می توانیم با انعقاد قرارداد خواهر خواندگی بین شهر جدید هشتگرد و برندسازی را در هشتگرد تقویت کنیم، چراکه یکی از مبانی یادگیرندگی، تبادل اطلاعات بین شهرها است که باید مورد توجه قرار گیرد.
داودپور در تشریح اهداف شهرهای یادگیرنده بیان کرد: در عصر دانش و جهانی شدن با توجه به رشد ارتباطات و افزایش رقابت جهانی، نیروی انسانی مشتاق برای یادگیری به عنوان سرمایه اصلی مورد توجه سازمان ها قرار گرفته و منجر به رشد سازمان های یادگیرنده شده است، از سوی دیگر با توجه به رشد رقابت جهانی ؛ شهرها نیز می توانند با شهروندان مشتاق یادگیری خود با یکدیگر به رقابت بپردازند.
به گفته وی در این راستا موضوعی با عنوان شهرهای یادگیرنده مطرح می شود که در سطحی گسترده تر از سازمان ها با هدف ایجاد شهروندان مشتاق برای یادگیری در جهت پیشبرد اهداف و استراتژی های شهر تلاش و خود را برای رقابت در جهان آماده می کنند.
عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در پایان خاطرنشان کرد: شهرهای یادگیرنده شهرهایی هستند که به طور مؤثر منابعشان را در بخش هایی چون ترویج یادگیری فراگیر از آموزش پایه تا آموزش عالی، باززنده سازی یادگیری در خانواده ها و جوامع، تسهیل یادگیری برای کار و در محل کار، گسترش استفاده از تکنولوژی های مدرن یادگیری و همچنین افزایش مزیت و کیفیت یادگیری و پرورش یک فرهنگ یادگیری در طول زندگی به کار برده و قدرت فردی و همبستگی اجتماعی، موفقیت اقتصادی و فرهنگی و توسعه پایدار را ایجاد کرده و ارتقا دهند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000