مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن خبر داد:

راه‌اندازی اولین پروژه‌های سیستم بانکی متمرکز بانک مسکن، به‌ زودی

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن از راه‌اندازی اولین پروژه‌های سیستم بانکی متمرکز بانک مسکن در آینده نزدیک خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

ساسان شیردل در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با بیان اینکه برنامه اولویت‌دار این روزها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، راه‌اندازی سیستم‌های متمرکز بانکی است که بخشی از آنها آماده شده است، گفت: به زودی اولین پروژه‌های «Core Banking» در بانک مسکن آغاز به کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه افزون بر این و به موازات پروژه سیستم بانکی متمرکز، در حال تدوین سند طرح تحول دیجیتال بانک نیز هستیم، خاطرنشان کرد: البته این پروژه فعلا در مرحله تدوین سند بالادستی و طراحی پروژه قرار دارد و گام اول آن در حال طی شدن است.
به گفته شیردل، در حال حاضر شرایط فعلی بانک برخی موضوعات را به اولویت دارای فوریت تبدیل کرده که مهم‌ترین آنها بحث استقرار سیستم متمرکز بانکی است. بنابراین این موضوع با سرعت در حال پیشرفت بوده و اکنون در فرآیند انتقال داده و عملیاتی کردن قرار دارد.
به گفته مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن، این حوزه در قالب بانکداری متمرکز یا همان «Core Banking» به زبان ساده سه هدف را دنبال می‌کند؛ هدف اول این است که سیستم‌های بانک که طراحی اغلب آنها مربوط به حدود 15 سال قبل است و بر اساس نیازهای اطلاعاتی، نیازهای فرآیندی و محصولات جدید بانک به روز شده و پشتیبانی لازم از آنها صورت گیرد.
شیردل هدف دوم را ساده‌سازی فعالیت کارکنان بانک در شعب و نیز ساده‌سازی فرآیندها در جریان هرگونه تعامل با سازمان‌ها و نهادهای دیگر عنوان کرد و ادامه داد: سومین هدف و شاید مهم‌ترین آن، آماده سازی بستری برای آینده تحولات بانکداری است که پیش‌روی تمام نظامات بانکی جهان قرار دارد. در حال حاضر علاوه بر تحولات دیجیتالی که به سرعت در حال پیشرفت است، موضوعاتی از قبیل «بانکداری باز» و «بانکداری مبتنی بر رسانه‌های اجتماعی» در دنیا مطرح است؛ افزون بر این، موضوع «فین تک»ها و استارت‌آپ‌ها به بحث داغ این روزها در عرصه‌های مختلف اقتصادی از جمله حوزه پولی و مالی است و بانک مسکن نیز باید متناسب با این موضوعات خود را برای آینده آماده کند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000