عضو کمیسیون عمران مجلس:

برنامه های مهم دولت برای افزایش عرضه مسکن

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۴/۲۷
در دو سال پایانی دولت دوازدهم، وزارت راه و شهرسازی به دنبال ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید است، البته این میزان نیز کفاف نیازها را نمی دهد، اما باز اقدام مثبتی تلقی می شود.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، حمید بنایی، با اشاره به رویکرد وزارت راه و شهرسازی برای افزایش تسهیلات ساخت و ساز مسکن، گفت: قطعا در شرایط کنونی اولویت اصلی در حوزه مسکن، تقویت بخش تولید و توسعه ساخت و ساز در کشور است که این مسئله تنها با حمایت اجرایی و مالی دولت از سازندگان محقق خواهد شد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارها کشور سالانه به حدود 800 هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید نیاز دارد.
وی گفت: حال در دو سال پایانی دولت دوازدهم، وزارت راه و شهرسازی به دنبال ساخت 400 هزار واحد مسکونی جدید است، البته این میزان نیز کفاف نیازها را نمی دهد، اما باز اقدام مثبتی تلقی می شود، بنابر این امیدوارم این برنامه هر چه سریع تر عملیاتی شود.
بنایی ادامه داد: ارایه زمین رایگان، افزایش 60 درصدی سقف تسهیلات ساخت، کاهش عوارض صدور پروانه، راه اندازی بازار تعهدی مصالح ساختمانی از مهم ترین اقدامات دولت برای ایجاد رونق در بازار ساخت و ساز مسکن است تا سازندگان و پیمانکاران به پای کار بیایند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره عدم افزایش تسهیلات خرید مسکن، گفت: به نظر من باید در کنار افزایش تسهیلات ساخت مسکن، فکری برای تقویت قدرت مالی خریداران نیز شود، در غیر این صورت بازار هر چه قدر هم جذابیت داشته باشد، نمی تواند مشتریان را به سمت خود بکشاند.
این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: قطعا افزایش تسهیلات در دو حوزه خرید و ساخت و ساز مسکن باید در کنار هم محقق شود تا در آینده شاهد رونق گرفتن بازار مسکن و خروج این بازار از رکود تورمی باشیم.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، بازار مسکن در کشور به سالانه حداقل ۵۶۰ هزار واحد مسکونی نیاز دارد تا تقاضاهای جدید ناشی از ازدواج و همچنین تقاضای مربوط به تخریب و نوسازی در بافت های فرسوده را پاسخ دهد.
کارشناسان اقتصادی بخشی از علت جهش قیمت مسکن در یکسال گذشته را کسری عرضه ناشی از رکود ساختمانی سال های ۹۴ تا ۹۷ عنوان می کنند.
در این سال ها کمتر از ۴۵۰ هزار واحد مسکونی در سال ساخته شد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000