تشریح جزییات پرداخت تسهیلات بافت فرسوده در بانک مسکن

حسن نوروزی مدیرشعب بانک مسکن استان اصفهان، جزییات پرداخت تسهیلات در بافت فرسوده شهری این بانک در استان اصفهان را تشریح کرد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، نوروزی با اشاره به اهمیتی که دولت و وزارت راه و شهرسازی و بطور مشخص شرکت بازآفرینی شهری ایران برای بافت های فرسوده شهری قائل هستند و برنامه های مناسبی را برای ساماندهی به این مناطق در دستور کار دارند ، گفت : اجرای این طرح در استان اصفهان و سراسر کشور بمنظور تقویت طرف عرضه و ساخت بافت های فرسوده شهری با اهداف ارتقای سطح کیفی زندگی مردم، بازیابی هویت شهری، حفاظت و احیای میراث فرهنگی و توانمندسازی ساختمان ها از هر گونه بلایای طبیعی انجام می گیرد.

وی افزود : با توجه به اینکه بافت های فرسوده شهری در مناطقی واقع هستند که زیرساخت های آنها تامین است و از نظر تامین زمین نیز مشکلی ندارند، تسهیلات بخش قابل توجهی از هزینه های ساخت و احیا را پوشش داده و تامین می کند.

نوروزی با اشاره به پرداخت مبلغی بالغ بر 615 میلیارد ریال تسهیلات بافت فرسوده جهت مشارکت 1340 واحد مسکونی در استان اصفهان در سه سال گذشته اظهار داشت : در سال جاری با توجه به قرارداد عاملیت منعقد شده ی شرکت بازآفرینی شهری با بانک مسکن و راه‌اندازی درگاه الکترونیکی توسط شرکت ، ثبت‌نام متقاضیان پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بدون مراجعه فیزیکی در قالب 6 مرحله از طریق سامانه http://facility.udrc.ir صورت می گیرد.

مدیرشعب اصفهان میزان تسهیلات به ازای ساخت هر واحد مسکونی در کلانشهرها و سایر شهرها را به ترتیب 50 میلیون تومان و 40 میلیون تومان اعلام کرد که حداکثر دوره مشارکت در تسهیلات ساخت 30 ماه و مدت زمان ساخت و تقسیط 12 سال است.

وی با اشاره به استفاده بانک مسکن از منابع داخلی خود در جهت پرداخت تسهیلات بهسازی بافت های فرسوده بیشتر از مبلغ مصوب هیأت وزیران اظهار داشت : سازندگان حرفه ای در صورت استفاده از تکنولوژی جدید و فناوری نوین ساخت می توانند تا سقف 110 میلیون تومان تسهیلات نوسازی به شکل 50 میلیون با نرخ سود 9 درصد و 60 میلیون با نرخ سود 18 درصد دریافت کنند.

همچنین در سایر کلان شهرها نیز این تسهیلات به ترتیب با سقف های 60 میلیون برای سازندگان غیرحرفه ای و 100 میلیون تومان برای سازنده های حرفه ای استفاده کننده از تکنولوژی های جدید پرداخت می شود به این صورت که 10 میلیون و 50 میلیون تومان از این دو نوع تسهیلات با نرخ سود 18 درصد پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه نرخ سود این تسهیلات با نرخ حمایتی و اختصاص اعتبار از سوی دولت صورت ‌گرفته، تصریح کرد: در حال حاضر نرخ سود تسهیلات در دوران مشارکت مدنی (دوران ساخت) در بافت‌های فرسوده (50درصد) نرخ مصوب شورای پول و اعتبار برای تسهیلات متناظر است که این نرخ با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار در سال 1398 به میزان (9درصد) تعیین شده است و در صورت اخذ تسهیلات از محل حساب صندوق پس انداز مسکن یکم این نرخ به 6 درصد تقلیل می یابد.

حسن نوروزی با اشاره به تسهیلات ودیعه اسکان موقت در ادامه اضافه کرد : سازوکار پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن برای مالکانی که خانه های فرسوده شان در معرض تخریب و نوسازی قرار گرفته ، در دست بررسی و اقدام است که این تسهیلات در کلان شهرها 30 میلیون تومان ( 20 میلیون تومان با نرخ سود 9 درصد و 10 میلیون تومان با نرخ سود 18 درصد ) و در سایر شهرها 22 میلیون و پانصدهزار تومان ( 15 میلیون تومان با نرخ سود 9 درصد و 7میلیون و پانصد هزار تومان با نرخ سود 18 درصد) تعلق می گیرد.

نوروزی در صحبت های پایانی خود تاکید کرد : بانک مسکن در استان اصفهان در حال حاضر این آمادگی را دارد تا با ارایه معرفی نامه از سوی مشتریان و متقاضیان براساس مکانیزم ثبت نام و احراز شرایط، تسهیلات را در سریع ترین زمان ممکن پرداخت کند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000