رونمایی از ۳ طرح ملی با حضور وزیر اقتصاد

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۳۹۸/۰۴/۲۹
با حضور وزیر اقتصاد، از ۳ طرح ملی شبکه تعاملی تحلیل گران جوان اقتصاد ایران، برون سپاری مالیات بر نقل و انتقال املاک مسکونی و سامانه درگاه الکترونیکی سهامداران (دارا) رونمایی شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از ایبنا، فرهاد دژپسند در مراسم رونمایی از طرح ها اعلام کرد : موضوع اقتصاد کلان، بازارهای مالی و تجارت، اقتصاد هوشمند و ... از برنامه های پیش بینی شده برای فعالیت شبکه تحلیل گران جوان است.

وزیر اقتصاد در ادامه گفت: شناخت نیازها، مشکلات جامعه و انتقال آن به وزارت اقتصاد از دیگر ماموریت های این شبکه است و وزارت اقتصاد در زمینه کسب نظرات نخبگان و دریافت سازوکارهای اجرایی نیز از این گروه تحلیلی بهره خواهد برد.

دژپسند افزود : در عین حال، دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد اقتصاد در این شبکه حضور خواهند داشت و از نظرات آنها استفاده می‌شود.

بر پایه این گزارش، در قالب سامانه برون سپاری سازمان مالیاتی، فرآیند صدور مجوزها و یکپارچه سازی اقدامات بهبود خواهد یافت. در قالب درگاه الکترونیکی سهامداران نیز پروژه هایی تعریف شده و از سال گذشته سامانه شناسایی مشتری به صورت الکترونیکی رونمایی شد و در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار رکورد ثبت شده است.

درگاه واحد سهامداران که رونمایی می شود طیف وسیعی از اطلاعات را ارایه می کند و بیش از ۶۰۰ هزار مراجعه در سال حذف می شور. در عین حال سامانه جدید بیش از ۴۰۰ میلیون رکورد اطلاعاتی را ارایه خواهد کرد.

بزودی سامانه دارا در کنار سامانه های دیگری قرار خواهد گرفت و به صورت کلی این سامانه کار شناسایی مشتری را انجام خواهد داد. باید نهادی داشته باشیم که سود فعالیت‌ها را از چند شرکت دریافت و در یک حساب وارد کند. همچنین این سامانه پرتفوی سهامداران را به صورت آنلاین نشان خواهد داد و جایگاه اپ های موبایلی در این سامانه مهم است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000