معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

تعمیر ۳۵ هزار واحد سیل‌زده به پایان رسید

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۰۵/۰۷
از ۸۴ هزار واحد آسیب دیده از سیل، ۳۵ هزار واحد تعمیر شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عزیزاللّه مهدیان افزود: این آمار برای کسانی است که از بانک‌ها تسهیلات دریافت کرده اند، اما بسیاری از خانواده‌ها خودشان خانه هایشان را تعمیر کرده اند که به مرور تسهیلات آنان را نیز می‌پردازیم.

وی با بیان اینکه در سیل ابتدای امسال ۲۶ استان خسارت دیدند گفت: ۹۱۰۰ واحد در شهر‌ها و ۶۶ هزار و ۷۵۰ واحد در روستا‌ها به علت این سیل تخریب شدند.

مهدیان افزود: در بخش احداث خانه‌های تخریبی، کار حدود ۶۰۰ واحد به ثبت رسیده و ۱۱۰۰ واحد نیز دیوارچینی شده است.

وی گفت: علت کند شدن تعمیر برخی واحد‌ها کافی نبودن میزان تسهیلات بود که پرداخت مرحله دوم این تسهیلات نیز به بانک‌ها ابلاغ شده است و تعمیر واحد‌های آسیب دیده تا پایان مرداد تمام می‌شود.

مهدیان افزود: حدود یک ماه است که پرونده‌ها در بانک‌ها معطل نمی‌شود و بانک‌ها عملکرد خوبی دارند البته طبیعی است مشکلاتی در بانک‌هایی که روزانه فقط یک قرارداد می‌بستند وجود دارد که اکنون باید ۲۰۰ قرارداد ایجاد شود.

وی گفت: همکاری بانک‌ها در استان‌هایی که بیش‌ترین خسارت را از سیل داشتند خوب است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: ساخت مدارس بر عهده بنیاد مسکن نیست، اما این بنیاد آمادگی ساخت مدارس را نیز دارد.

مهدیان گفت: تاکنون حدود ۱۱۰ هزار واحد به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند که از این تعداد ۷۲ هزار واحد قرارداد منعقد کرده و قسط نخست تسهیلات خود را نیز دریافت کرده اند.

وی افزود: واحد‌های تعمیری، قسط دوم تسهیلات را نیز گرفته اند.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: به جز ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مرحله نخست برای مسکن سیل زدگان، در هفته آینده نیز ۲۴۰۰ میلیارد تومان دیگر به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

مهدیان افزود: بنیاد مستضعفان، سیمان مناطق آسیب دیده از سیل را تأمین کرده و بنیاد مسکن آن را رایگان تحویل سیل زدگان می‌دهد.

وی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و وزارت نفت نیز قول‌هایی به سیل زدگان داده اند و کار‌های خوبی هم انجام داده اند.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در سیستان و بلوچستان به علت بازسازی تعداد زیادی از خانه‌ها احتمال خسارت آن‌ها در سیل اخیر وجود ندارد البته ممکن است برخی واحد‌های فرسوده خساراتی دیده باشند.

مهدیان گفت: با بسیج سازندگی برای ساخت و تعمیر ۲۰ هزار واحد، قرارداد منعقد کردیم که بسیج در حال عمل به تعهداتش است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000